Pr-spesialist og reklamebyråeier Ingebrigt Steen Jensen ser at det muligens kan være planlagt strategi fra markedsavdelingen til leskedrikkfabrikanten.
- Det kan tenkes. Jeg vil ikke tro at det er sånn, men jeg vil ikke utelukke at det er sånn heller. Jeg kjenner ikke Red Bull-produktet godt nok til å uttale meg, men det kan tenkes at hvis de ønsker å være et opprørsk rock and roll-brand for de som tørr å gå mot det store flertall, så kan det jo tenkes at de ser på en sånn sak som i Norge positivt for merket sitt, sier Ingebrigt Steen Jensen til NRK.
Les:
Les:
Passer bra
Siden Sportsrevyen på søndag kom med nyheten om at flere av Skiforbundets sponsorer var kritiske til Northugs millionavtale med Redbull, har mediene flommet over med omtale av skistjernens sponsoravytale med drikkevareprodusenten. Dette ville aldri ha skjedd med våre gamle skihelter, mener Ingebrigt Steen Jensen.
- Petter Northug er en veldig utypisk langrennsløper. Han er veldig langt unna Oddvar Brå og Vegard Ulvang. Northug er rock and roll, uforutsigbar og han er stor i kjeften der de andre holder munn. Så for Petter Northug ser jeg at Red Bull kan passe bra. Jeg opplever ikke at det er et underlig valg som det kanskje hadde vært hvis de hadde valgt Oddvar Brå i 1982, avslutter Steen Jensen.
Les:
Les: