– I 2016 var omsetningen for Norgesplaster cirka kr 100 millioner kroner, mens Snøgg omsatte for omtrent 50 millioner, sier Jørgen Reme, styreleder i Norgesplaster, i en pressemelding.
Selskapene har lenge samarbeidet, har begge base like nord for Kristiansand, og med oppkjøpet er ønsket å sikte mot 200 millioner kroner i årlig omsetning.
Skal unngå nedbemanning
Norgesplaster i Vennesla har 40 ansatte, og er totalleverandør innen sårbehandling. Snøgg som lager førstehjelpsutstyr holder til noen kilometer unna, og har 27 ansatte.
Bedriftene omsatte i fjor for henholdsvis 100 og 50 millioner kroner.
I prosessen har det vært et sentralt poeng fra begge parter at man skal unngå nedbemanning i forbindelse med overtakelsen, heter det i meldingen.
Norgesplaster ble grunnlagt i 1938, mens Snøgg så dagens lys sju år senere.