Tal frå FN spår at reiselivet vil få ein vekst på 60 prosent dei neste tolv åra. Ein vekst Noreg og Vestlandet er venta å ta ein stor del av.
Administrerande direktør i Fjord Norge Kristian Jørgensen meiner reiselivsaktørane på Vestlandet bør skru opp prisane i høgsesongen frå mai til september, for å møte veksten.
– Nå vi har fulle hotell heile sommaren, så må vi hente ut større verdiar. Å setje opp prisen er ein naturleg konsekvens av at vi gjer det bra og ein naturleg del av å vekse som turistdestinasjon, seier Jørgensen.
Fjord Norge-sjefen meiner høgsesongen blir selt for billig.
– Det er viktig at vi ikkje sel mai til september for billig, når det er den perioden mange vil oppleve oss. Målet er jo ikkje å drive velgjerd, men å drive ei forretning som gjer at verdiskapinga er så høg som mogleg, seier Jørgensen.
Han meiner ein prisauke på 10–15 prosent vil vere rimeleg og noko som kan vere med å skape heilårsturisme.
Har sett opp prisen
Ved tradisjonsrike Walaker hotell i Luster har dei gode erfaringar med å setje opp prisane.
– Til 2019-sesongen har vi på dei fleste romma ein prisauke på 14,3 prosent, fortel direktør Ole-Henrik Nitter Walaker.
Han trur fleire kan gjere som dei.
– Den store verda der ute har mykje høgare prisar enn vi har. Så vi må ikkje vere redde for å bruke det same prissjiktet som dei, seier Walaker, som understrekar at kvaliteten må vere deretter.
Reiselivsdirektør i Visit Sognefjord Ståle Brandshaug er samd i at prisauke kan vere eit godt verkemiddel for å spreie turisttrafikken utover året, men meiner ein må sjå dei ulike reiselivsaktørane an.
90 prosent prisauke
Midt i smørauget i ein av dei mest besøkte turistdestinasjonane i Fjord-Noreg, cruisebygda Flåm, ligg Fretheim hotell.
Her er det venta at veksten i reiselivet vil føre til 700 000 fleire besøkande i året.
Hotelldirektør Øivind Wigand meiner likevel at dei vil prise seg ut av marknaden om dei set opp prisane ytterlegare.
– Vi har ein tydleg prisstrategi og følgjer med i timen. Neste sesong vil vi ha ein liten prisauke på 3–4 prosent, fortel han.
Fretheim hotell hadde i sommar eit belegg på 98,5 prosent. Wigand seier at dei har auka gjennomsnittsprisen med 90 prosent sidan 2013. Han trur ikkje høgare pris vil få fleire til å velje Vestlandet i vintersesongen.
– Eg trur ikkje folk vil kome om vinteren, dersom det blir dyrare om sommaren. Skal ein få folk hit frå april til oktober må ein satse på aktivitetar.