Bønder i bygda Kvilldal i Rogaland fortvilar.
– Me er fire bønder som har helt ut fulle tankar med mjølk i sluket, seier bonde Sigrid Bakka.
Det var sist fredag tilhengjaren til eit vogntog velta med ein 210 tonn tung transformator på lasteplanet.
Transformatoren skulle til Kvilldal kraftverk i regi av Statnett, men kom aldri fram og har lege i grøfta sidan. Det same gjeld tilhengjaren.
Fylkesveg 692 i Suldal er no stengd for køyretøy over to meter.
Sigrid Bakka aleine har kasta 1500 liter mjølk.
– Det er meiningslaust å kasta god mat.
Sidan vegen er sperra kjem heller ikkje slaktebil eller køyretøy med fôr til dyra fram til gardane.
– Eg har lite fôr til dyra, og det er ein vanskeleg situasjon, seier Sigrid Bakka.
Statnett veit ikkje når vegen blir opna att. Det kan ta alt frå dagar til veker.
– Store utfordringar
ABB, som står ansvarleg for oppryddinga, seier at dei jobbar på spreng med å finne løysningar.
– Me beklagar alle ulempene dette har ført til. Me har stor forståing for at dei råka er frustrerte. Me jobbar utan stans med å få på plass løysningar slik at me så snart som mogeleg kan få opna vegen for vanleg trafikk, seier informasjonsdirektør i ABB, Helene Gunther Merg.
Når det kjem til spørsmål om erstatning til dei råka bøndene, har ikkje ABB nokon kommentar.
Verdas lengste sjøkabel
Transformatoren som ligg i grøfta no, skal seinare spela ein rolle for sjøkabelen som skal sikra kraftsambandet mellom Noreg og England.
Selskapet samarbeider med engelske National Grid på prosjektet som skal stå ferdig i 2020.
Straumkabelen skal ha ein kapasitet på 1400 megawatt. Til samanlikning har Kvilldal kraftverk, som er Noregs største kraftverk, ein kapasitet på 1240 megawatt.
Målet med straumkabelen er å sikre Noreg stabile kraftleveransar og mindre svingingar i kraftprisen.
Med ein transformator i grøfta, har sjøkabelprosjektet fått eit skår i baugen.