Tre alvorlige hendelser med samme helikopter på fire år: – De er trygge
Helikoptertypen er regna som den tryggeste i Nordsjøen. Likevel har det skjedd flere alvorlige hendelser de siste årene. – De er trygge, mener fagfolk.
Alle seks om bord ble heist opp og fraktet til Haukeland universitetssjukehus.
Tidslinje: Helikopterstyrten vest for Sotra
Slik gjekk det med helikopteret som styrta vest for Sotra i Vestland. Dei nyaste oppdateringane er nedst i tidslinja. Fleire av tidspunkta er henta frå Hovudredningssentralen (HRS).
Slik var ruta til helikopteret
Kartet viser kor helikopteret flaug før det styrta. Helikopteret tok av ved Bergen luftham, Flesland. Vidare flaug helikopteret vestover og opp Hjeltfjorden før det flaug sørover og styrta vest for Sotra.
Under kartet startar tidslinja for helikopterstyrten.
Kl. 18.24, 28.02.24
Helikopteret tek av
Helikopteret tek av frå Bergen lufthamn, Flesland.
Kl. 19.30, 28.02.24
Avsluttar øving
Helikopteret avsluttar ei øving med eit skip frå Wilson Shipping på oppdrag for Equinor. Helikopteret flyr mot vest.
Kl. 19.38, 28.02.24
Helikopteret mistar radarkontakt
Helikopteret mistar truleg radarkontat, ifølgje Aircraftregister.net.
Kl. 19.41, 28.02.24
Personleg nødpeilesendar utløyst
Helikopteret treffer vatnet og ein nødpeilesendar blir aktivert.
HRS får inn ei melding om at ein nødpeilesendar er utløyst og redningsleiarane på vakt går i gang med å sjekka nærare kva for ei maskin det er som sender signalet og prøver å få kontakt.
HRS får beskjed om at ein personleg nødpeilesendar, av typen helikoptermannskap i eit redningshelikopter har på seg, er utløyst. Posisjonen til denne er i same område som nødpeilesendaren til helikopteret.
Avinor, ACC og tårnet på Flesland blir kontakta.
Kl. 19.44, 29.02.24
Avinor prøver å få kontakt
HRS får stadefesta at det er eit av redningshelikoptera frå Bristow, og at dei har vore ute på treningstur.
HRS ber flygeleiar i Avinor sjekke om dei får kontakt med helikopteret. Tre minutt etter får dei tilbakemelding om at dei ikkje oppnår kontakt over radio.
Kl. 19.52-20.05, 28.02.24
HRS trykkjer på den store, raude kanppen
Redningshelikopteret Sola, som allereie er i lufta på trening, blir sendt i retninga nødsignalet indikerer. HRS alarmerer redningshelikopteret i Florø.
Dei ber i tillegg Kystradio om å senda «mayday relay» til fartøy i området. KV Sortland stadfestar at dei set kurs mot området.
Det blir avtalt at eit loshelikopter frå Flesland kan gå mot området. Også ambulansebåten Austevolljenta blir bedt om å gå mot området.
Klokka 20.03 melder redningshelikopteret Sola at dei er omlag 15 minutt frå posisjonen.
HRS ber Kystradio om å kalle ut redningsskøyter frå Redningsselskapet. Det er snakk om Bjarne Kyrkjebø og Kristian Gerhard Jensen II.
Kl. 20.06, 28.02.24
HRS: Seks personar om bord
Hovudredningssentralen får opplyst at det er seks personar om bord.
Kl. 20.11, 28.02.24
Politiet får melding
Politiet får melding om helikopterstyrt vest for Sotra.
Kl. 20.25, 28.02.24
Observerer folk i sjøen
Redningshelikopteret Sola observerer folk i sjøen og startar prosessen med å heisa dei opp.
Rundt kl. 20.30, 28.02.24
Kommunen får melding
Øygarden kommune får melding om helikopterstyrten. Dei set krisestab.
Personar blir observerte i sjøen og oppheising startar.
Personane skal ha lege i sjøen i 45-50 minutt.
Kl. 20.37, 28.02.24
Ser ikkje helikopteret
Redningshelikopteret Sola melder at dei ikkje ser sjølve helikopteret som har styrta.
Kl. 20.51, 28.02.24
På veg med fem personar
Redningshelikopteret Sola melder at dei er på veg til Haukeland sjukehus med fem personar om bord. Grunnen til at dei må dra mot Haukeland er at dei ikkje har nok drivstoff til å vera i området.
HRS veit at dei allereie har redningshelikopter Florø på veg mot søksområdet.
Det er også ein luftambulanse i området som indikerer lokasjonen til den siste personen.
Kl. 20.53, 28.02.24
Politiet stadfestar ulukka
Politiet stadfestar at det har skjedd ei luftfartsulukke i sjøen vest for Sotra i Vestland.
Rundt kl. 21, 28.02.24
Redningshelikopter landar på Haukeland
Redningshelikopteret, med dei fem første personane som blei henta opp frå sjøen, landar på Haukeland universitetssjukehus i Bergen.
Kl. 21.11, 28.02.24
Funn av siste person
Redningshelikopteret Florø stadfestar funn av siste person. Fem minutt seinare stadfestar dei at dei har ein person om bord og reiser mot Haukeland.
Det er rundt 25 minutt frå helikopteret Sola drog til siste person er om bord i redningshelikopteret Sola.
Rundt kl. 21.15, 28.02.24
Havarikommisjonen bemannar opp
Havarikommisjonen er i gang med å bemanna opp.
Rundt kl. 21.25, 28.02.24
Sjukehuset stadfestar at dei har tatt imot seks personar
Haukeland universitetssjukehushar tatt imot seks personar. Tilstanden er uavklart.
Kl. 21.50, 28.02.24
Redningsaksjonen er over
Redningsaksjonen er avslutta.
Rundt kl. 22.00, 28.02.24
Mottak for pårørande
Politiet opprettar mottak for pårørande. Redningsskøyta har begynt å finna vrakdelar. Dei søker etter fleire delar.
Kl. 00.30, 29.02.24
Ein person død
Politiet stadfestar at ein person er død. Ein annan er lettare skadd, medan dei fire andre har varierande skadegrad.
Kl. 06.41, 29.02.24
Politiet seier det har føregått søk
Politiet seier torsdag morgon at det har blitt gjennomført søk gjennom natta etter helikopteret som havarerte.
Kl. 07.49, 29.02.24
Havarikommisjonen startar arbeidet
Statens havarikommisjon for luftfart startar arbeidet etter helikopterulukka. Målet er å finna hovuddelen av vraket og deretter få det heva.
Kl. 09.10, 29.02.24
Ein kritisk skadd
Haukeland universitetssjukehus opplyser at ein person er kritisk skadd, ein alvorleg skadd og tre lettare skadde.
Kl. 10.45, 29.02.24
Trur helikopteret ligg på 300 meters djup
Leiar for States havarikommisjon for luftfart seier at dei trur at vraket ligg på 300 meters djup.
Kl. 11.46, 29.02.24
Kvinne i 60-åra mista livet
Vest politidistrikt opplyser at det var ei kvinne i 60-åra, tilsett i Equinor, som omkom i ulykka. Dei andre fem i helikopteret var tilsette i Bristow.
Rundt 12, 29.02.24
Alle flygingar innstilte
Alle helikopterflygingar til og frå heliportar er innstilte fram til klokka 18.
ConocoPhillips-flygingar er innstilte inntil vidare. Det er også flygingane for Aker BP.
12-tida, 29.02.24
Sjukepleiar på jobb
Konsernsjefen i Equinor opplyser at den omkomne kvinna var sjukepleiar på jobb for å vareta andre.
Kl. 13.08, 29.02.24
Hadde overlevingsdrakt
Dei seks personane som var om bord på helikopteret hadde på seg overlevingsdrakt, seier politiet.
Rundt kl. 13.15, 29.02.24
Svart boks-håp
Politiet seier dei trur på at ferdsskrivaren, også kalla «den svarte boksen», på helikopteret vil bli funnen, men at jobben er utfordrande på grunn av høge bølger og sterk vind.
Kl. 16.35, 29.02.24
Ber om grundig granskning
Energiminister Terje Aasland (Ap) sender sine tankar til dei ramma etter helikopterulykka. Samstundes ber han om ei grundig gransking av ulykka.
Kl. 17.17, 29.02.24
Avventar helikoptertransport til fredag
Equinor stansar alle helikopterflygingar til fredag klokka 10 etter ulukka utanfor Bergen.
Det opplyser informasjonsdirektør Sissel Rinde til NTB.
Kl. 18.00, 29.02.24.
Politiet har gjennomført to avhøyr
Ifølgje VG har politiet avhøyrt to av dei som var om bord i helikopteret.
– Vi har gjennomført to avhøyr og planlegg fleire i morgon, seier stabssjef Gustav Landro i Vest politidistrikt til VG.
Rundt kl. 19, 29.02.24
På veg til Haakonsvern med vrakdelar
Kystvaktskipet som bidrog i søket etter vrakdelar er på veg inn til Haakonsvern utanfor Bergen med delar dei har funne i sjøen.
Det er stabssjef Gustav Landro i Vest politidistrikt som fortel dette til TV 2.
Kystvakta skal på dette tidspunktet ikkje vera heilt sikre på kva slags delar dei har med seg, men dei tar det med inn til land. Her vil delane bli overleverte til politiet.
Kl. 08.30, 01.03.24
Ingen lenger kritisk skadde
Haukeland universitetssjukehus sender ut ei oppdatering om korleis det går med dei skadde. Fredag morgon er to personar skrivne ut frå sjukehuset, to er lettare skadde, medan ein person er alvorleg skadd, men stabil.
Rundt kl. 08.30, 01.03.24
Forsvaret ikkje lenger delaktig i søk
Kystvakta er ikkje lenger oppmoda om å bistå frå politiet, og er derfor ikkje lenger i aksjon i søket etter vrakrestar frå helikopteret som styrta utanfor Sotra onsdag kveld.
Kl. 08.41, 01.03.24
Funn av rotorblad og helikopterdør
Politiadvokat Trygve Ritland i Vest politidistrikt stadfestar til TV 2 at det er funne vrakrestar frå helikopteret, eit rotorblad og ei dør.
Kl. 09.00, 01.03.24
Equinor skaffar 15 nye helikopter
Gjennom avtalar med helikopterprodusentane Bell og Leonardo, sikrar Equinor 15 nye helikopter til passasjertrafikk på norsk sokkel. Helikoptera er av typen Bell 525 og AW189.
Kl. 10.30, 01.03.24
Ingen helikopterflygingar før klokka 12 fredag
Det er eit opphald i flygingar fram mot klokka 12 fredag. Det framgår i meldingar frå Equinor og ConocoPhillips på nettstaden Heliport.
Kl. 10.47, 01.03.24
Reidun Hestetun (61) omkom i ulykka
– Vi har mista ein veldig respektert og kjær kollega som var utruleg dedikert i arbeidet sitt for å vareta andre sin tryggleik, sa Equinor-sjef Anders Opedal i går. Fredag blir det stadfesta at det var sjukepleiaren Reidun Hestetun som omkom.
Kl. 10.49, 01.03.24
Equinor opptar helikoptertrafikk
Equinor stadfestar at dei startar opp att helikopterflygingar på norsk sokkel fredag.
Kl. 11.23, 01.03.24
Har leigd inn offshoreskip
Havarikommisjonen har leigd inn eit offshoreskip for å halda fram med søk og deretter heving av vrakrestar. Det skrive Havarikommisjonen på deira nettsider.
Kl. 11.42, 01.03.24
Første helikopter lettar
Det har vore stans i helikoptertrafikken på norsk sokkel sidan onsdag kveld.
Equinor skriv i ei pressemlding at dei har gjort avklaringar med myndigheitene og fagmiljøa for flytryggleik, slik at ein kan starta flygingar att på ein trygg måte.
Litt før klokka 12 fredag letta det første Sikorsky S-92-helikopteret etter ulukka.
Kl. 12.42, 01.03.24
Håp om å heva vraket i helga
Havarikommisjonen har leigd inn skipet Normand Ocean for å både leita etter helikopteret og få heva det i løpet av helga. – Vi har håp om å få gjort dette i løpet av helga. Men det er avhengig av vêret, seier leiar for luftfart i havarikommisjonen, Kåre Halvorsen.
02.03.24
Vraket blir heva
Tidleg laurdag morgon blir vraket av helikopteret funne på 220 meters djup. På andre forsøk blir det heva og frakta til Haakonsvern som er Sjøforsvaret sin base i Bergen.
02.03.24
Sender den «svarte boksen» til England
Laurdag morgon får NRK stadfesta at ferdsskrivaren med lydopptak, også kjent som den «svarte boksen» er funnen.
– Ferdsskrivaren vil vi omgåande ta med oss til eit laboratorium i England, saman med ein representant fra produsenten Sikorsky, seier Kåre Halvorsen i Havarikommisjonen.
Føremiddag, 02.03.24
Fire av fem er avhøyrde
Arne Lutro, kommunikasjonssjef i Vest politidistrikt, opplyser laurdag føremiddag at fire av dei fem overlevande er avhøyrde.
– Ingen har status som mistenkt eller sikta, seier han, og opplyser at politiet også ønskjer å avhøyra den femte personen.
Kveld, 02.03.24
Ein tredje person er utskriven
Laurdag kveld stadfestar Bristow, arbeidsgivaren til dei fem skadde mennene, at ein tredje person er skriven ut frå sjukehus.
Kl. 12.20, 04.03.24
Havarikommisjonen: Flyteelement løyste seg ikkje ut
Måndag har Havarikommisjonen ein pressekonferanse på Haakonsvern, der dei fortel om nokre av funna dei har gjort. Der kjem det fram at helikopteret sine flyteelement ikkje blei automatisk utløyste.
– Vi veit ikkje kvifor flyteelementa ikkje har kome ut. Det er ein av tinga me skal sjå nærare på, seier Kåre Halvorsen i Havarikommisjonen. Han håpar ferdsskrivaren vil ha informasjon om flyteelementa. I tillegg peikar Havarikommisjonen på at helikopteret er nokså inntakt.
– Det er openbart eit overlevbart samanstøyt, sjølv om ikkje alle gjorde det. Energien i seg sjølv under samanstøyten var ikkje problemet, seier Halvorsen.
Kl. 14.15, 04.03.24
HRS frigir nye detaljar
Det blir kjent at den omkomne Reidun Hestetun var den siste personen som blei henta opp av vatnet. Medan dei fem overlevande vart henta av eit helikopter frå Sola, blei ho plukka opp av eit helikopter frå Florø. Dette kom til staden rundt 25 minutt seinare. Det var medisinske vurderingar og drivstoffmangel som bidrog til at det første helikopteret måtte returnera til fastlandet før den sjette personen var redda opp. Det er ikkje kjent korleis helsetilstanden til den sjette personen blei vurdert på det tidspunktet.
Kl. 10.00, 05.03.24
Data henta ut frå ferdsskrivaren
Havarikommisjonen skriv på sine nettsider at data er henta ut frå ferdsskrivaren, og at jobben med å analysera dataa er i gang. Det er venta at arbeidet vil ta lang tid, melder dei.
06.03.24
Femte person framleis ikkje avhøyrt
Ei veke etter helikopterhavariet er den femte og siste av dei overlevande framleis ikkje avhøyrt, seier politiet til NRK. Ingen er sikta eller mistenkte i saka.
Han skal etter planen fly med et Sikorsky S-92 til en oljeplattform.
– Familien min og jeg er bekymra. Men jeg regner med disse operatørene gjør så godt de kan.
Opprinnelig avgang var klokka 11.15, men det har blitt utsatt til 18.00. Bjørge innrømmer at han ikke har sovet godt i natt.
– Du føler deg jo ikke trygg når du skal sitte i et helikopter av samme type som styrtet dagen før, sier han.
– Trygt helikopter
– Dette er trygge helikoptre. Jeg er ikke kjent med at alvorlige hendelser er vanlig for denne typen, sier John Kristoffersen i Norsk Flygerforbund.
Han er leder i flysikkerhetskommisjonen og minner om at Sikorsky-helikoptrene brukes mer enn andre helikoptre.
Sikorsky S-92 er i praksis enerådende i helikoptertrafikken for offshore i Norge.
– Vi ser ingen trend med den ulykken som var i går, sier Kristoffersen.
Leder i Pilotforbundet, Jens Salt, påpeker at flåten med S-92 passerte over 2 millioner flytimer i juli 2022.
– Det blir vanskelig å gå gjennom alle problemer og hendelser, men på generell basis har S-92 en svært bra sikkerhetsstatestikk.
Snakker om ulykken på messe i USA
Verdens største helikoptermesse «Hai Heli-expo» (ekstern lenke) pågår akkurat nå i California.
Der er alt av produsenter, operatører og kunder innen bransjen samlet, ifølge leder i LOs helikopterutvalg Henrik Fjeldsbø.
– Ulykken utenfor Sotra er det folk her snakker om. Reaksjonene er sjokk og vantro fordi det ikke var ventet at dette skulle skje, sier Fjeldsbø.
Han kaller Sikorsky S-92 en solid arbeidshest som har mer enn 2,3 millioner flytimer i Nordsjøen.
– Helikopteret har vært et godt helikopter og er et godt helikopter. Det har ikke vært fatale ulykker med helikoptertypen tidligere i Norge.
Hørte et kraftig smell
Siden 2020 har det skjedd tre alvorlige hendelser med samme modell, ifølge Havarikommisjonen.
Det var Bergens Tidende som først meldte om dette (ekstern lenke).
Det til tross for at helikoptertypen ifølge Pilotforbundet er regna som å være den tryggeste i Nordsjøen.
I fjor sommer hørte besetningen på et Sikorsky S-92 et høyt smell.
Venstre motor på helikopteret svikta like etter avgang fra en oljeplattform på Ekofiskfeltet. Det ble sendt nødmelding, og helikopteret fløy på én motor til Stavanger lufthavn.
Undersøkelsen avdekket at akselen mellom kompressoren og gassgenerator-turbinen var separert. Alle tolv boltene som koblet disse sammen hadde falt av.
Problemer med oljetrykk
I september 2020 var et helikopter av samme typen på vei tilbake til Stavanger lufthavn etter en flygning til oljeplattformen West Elara i Nordsjøen.
Under nedstigningen fikk besetningen flere varsellys om tap av oljetrykk og økende oljetemperaturer i helikopterets hovedgirboks.
Besetningen sendte ut nødmelding, men klarte å ta helikopteret til Sola og lande der.
Ingen personer ble skadet.
Det hadde oppstått en stor oljelekkasje ved hovedgirboksens venstre side.
Nøyaktig ett år senere skjedde nok en hendelse med tap av oljetrykk på et Sikorsky-helikopter.
Helikopteret hadde fullført en trening og var på vei tilbake til Ekofisk-feltet sør i Nordsjøen.
Et plutselig tap av oljetrykk i hovedgirboksen førte til at besetningen umiddelbart måtte sette kursen mot Ekofisk for en rask landing.
Undersøkelsen i etterkant viste at en kobling som drev den ene oljepumpen var helt nedslitt.
– Må finne ut av hva som har skjedd
Nå sier Kristoffersen i Norsk Flygerforbund at det er viktig å finne ut hva som faktisk har skjedd slik at helikopteret kan bli sikrere.
– Havarikommisjonen har gode forutsetninger for å finne årsaken til denne ulykka. Det er overlevende og de vil kunne gi en forklaring til havarikommisjonen, sier han.
Kristoffersen sier det også er viktig å finne og heve vraket der «den svarte boksen» i cockpit vil fortelle hva som ble sagt under flyturen og fra flytårn.
Statens havarikommisjon for luftfart har allerede fått inn mye informasjon i forbindelse med helikopterulykken.
– Alle som var involvert i redningsarbeidet var raskt på tråden til oss med informasjon, sier leder for Havarikommisjonen luftfart, Kåre Halvorsen.
Nå planlegges det for å finne vraket og få hevet det.
– Været er ikke så bra, så vi vet ikke om det vil gå kort tid eller lang tid å få hevet det, sier han.
I Bergen skal havarikommisjonen i dag snakke med overlevende på Haukeland universitetssjukehus.
De tre hendelsene som har skjedd med helikoptertypen tidligere er ikke det havarikommisjonen legger mest vekt på i starten av granskingen.
– Hvis informasjonen vi samler inn med hjelp av data fra den svarte boksen, selskapet og de overlevende peker i retning av de tre tidligere hendelsene, så vil den informasjonen være viktig, sier Halvorsen.
– Vil lære av dette
Kristoffersen i Norsk Flygerforbund ønsker å formidle at norsk luftfart egentlig er veldig sikkert.
– Årsaken til at norsk luftfart generelt sett har få ulykker er et grundig og godt samarbeid mellom alle parter, sier Kristoffersen.
Kristoffersen forklarer at ulykker som denne vil bli brukt for å lære og forbedre hvordan vi flyr og forbedrer norsk luftfart.
I en e-post til NRK skriver talsperson i Sikorsky, Nancy Boyle, dette:
– Vi er klar over hendelsen og uttrykker våre kondolanser til de som er rammet. Sikkerhet er vår topp prioritet og vi står klare til å hjelpe vår kunde og myndighetene som skal etterforske hendelsen, sier Boyle.
NRK har forhørt seg med European Union Aviation Safety Agency om hvorvidt ulykken kommer til å ha konsekvenser for den europeiske helikoptertrafikken.
«Undersøkelsen av årsakene til denne ulykken er akkurat i startfasen. EASA er i kontakt med relevante myndigheter og følger etterforskningen nøye. Vi vil iverksette eventuelle nødvendige tiltak når mer informasjon er tilgjengelig», skriver de i en e-post.