Equinor skaffer seg 15 nye helikoptre: – Disse er trygge
Gjennom avtaler med helikopterprodusentene Bell og Leonardo, sikrer Equinor 15 nye helikoptre til passasjertrafikk på norsk sokkel. Luftfartstilsynet sier de ikke har noen motforestillinger.
Equinor har etter en lengre prosess kvalifisert nye helikoptertyper til persontransport på norsk sokkel, skriver de i en pressemelding (ekstern lenke).
Med disse kontraktene skal Equinor motta ti nye helikoptre av typen Bell 525 og fem av typen AW189.
– Å gå fra en til tre helikoptermodeller på norsk sokkel vil gi større fleksibilitet og regularitet, sier Kjetil Hove, konserndirektør for norsk sokkel i Equinor i pressemeldingen.
– Dette er at arbeid som startet etter Turøy-ulykken, og som har pågått med stor intensitet de siste årene. Vi er veldig glade for at vi nå kan komme med meldingen om denne anskaffelsen.
Det sier Ørjan Kvelvane, direktør for driftsstøtte i Equinor, til NRK.
Kommer i 2025
De første to helikoptrene blir levert fra Leonardo i første kvartal 2025.
I 2026 skal Leonardo levere tre, og Bell fire helikoptre. De øvrige seks helikoptrene fra Bell skal leveres i perioden 2027–2030.
– Det er positivt at Equinor gjør avtaler om 15 nye helikoptre med to nye leverandører, men det kommer litt seint, sier leder i Safe, Raymond Midtgård.
Han tror ikke at det er ulykken som er årsaken til at de har inngått avtalene.
– Jeg vet Equinor var i USA i forrige uke, og de har jobbet med å skaffe seg nye helikoptertyper en stund.
– Har tatt tid
– Det er åtte år siden Turøy-ulykken. Siden har det bare vært én helikoptertype i drift. Hvorfor har det tatt så lang tid å få på plass et alternativ?
– Dette er en prosess som startet ut fra Turøy-ulykken, for å gjøre oss mer robuste og skape mer fleksibilitet. Dette har tatt tid, sier Kvelvane i Equinor.
– Vi har jobbet tett med foreninger og verneaksen for å gjøre grundige og gode vurderinger. I tillegg er det tekniske forhold på disse helikoptertypene, som gjør at de må være klare for å bli brukt på norsk sokkel.
– Positivt
Midtgård mener det er positivt at det blir flere helikoptertyper på norsk sokkel. I dag er det bare Sikorsky S-92 som brukes.
Super Puma er også godkjent, men den brukes ikke lenger etter Turøy-ulykken.
– Det som er bra når du har flere typer, er at når det blir feil eller mistanke om feil på en type helikoptre, så er det fortsatt to andre typer som kan brukes, sier han.
I alt er det 46 helikoptre som flyr på norsk sokkel. Equinor har 24 av disse.
Så lenge helikoptertypen er sertifisert og godkjent for bruk til de operasjoner de utfører, så har vi ikke noen motforestillinger mot det.
Håvard Vikheim
Kommunikasjonsdirektør i Luftfartstilsynet
Videre sier Vikheim at bransjen og selskapene selv må vurdere de helikoptertypene som skal brukes, og at Luftfartstilsynet forutsetter at de oppfyller alle krav.
John Kristoffersen er leder i flysikkerhetskomiteen i Norsk Flygerforbund. Han bekrefter at de nye helikoptrene er anerkjent som gode og trygge for bruk på norsk sokkel.
Han sier det er positivt at nye helikoptertyper kommer inn.
– Det gjør transporten ut til norsk sokkel mindre sårbar hvis man skulle få en situasjon der det kommer et flyforbud eller en annen restriksjon på en av de tre typer, sier han.
Men Luftfartstilsynet sier likevel at innføring av nye helikoptertyper er gjenstand for en omfattende prosess.
– Modellen Bell 525 skal bli sertifisert i løpet av 2024, av amerikanske luftfartsmyndigheter. Deretter skal dette valideres av det europeiske flysikkerhetsbyrået, sier Viheim.
Etter dette kan den altså benyttes i Norge. Leonardomodellen AW189 kan allerede brukes, ifølge Luftfartstilsynet.
– Ingenting med ulykken å gjøre
Gisle Ledel Johannessen er pressetalsperson i Equinor. Han sier nyheten om de nye helikoptrene ikke har noe med ulykken å gjøre.
– For de som synes det er rart at vi offentliggjør dette i dag, så er dette av markedshensyn, sier Johannessen.
Han sier dette er første gang Equinor har gjennomført en direkte anskaffelse av egne helikoptre.
– Vi har planer for å opprettholde et høyt aktivitetsnivå på norsk sokkel i lang tid framover. Sikker og effektiv transport er viktig for å lykkes med disse planene, sier Johannessen.
Han sier Equinor ikke skal operere helikoptrene selv.
– Avhengig av sikker og god helikoptertransport
– Alle foreningene i Equinor inkludert vernetjenesten har vært godt involvert i prosessen og er positive til at selskapet har tatt dette initiativet, sier Hove.
Fagforeningene og vernetjenesten i fellesskap mener disse helikoptrene har kvaliteten og egenskapene som ønskes på sokkelen.
– Vi er avhengig av sikker og god helikoptertransport for å opprettholde et høyt aktivitetsnivå på norsk sokkel i lang tid fremover, sier Ørjan Kvelvane, direktør i Utvikling og produksjon Norge.
De nye modellene har ifølge Kvelvane teknologiske forbedringer når det gjelder pilotstøttesystemer, passasjerkomfort og støyreduksjon
Tidslinje: Helikopterstyrten vest for Sotra
Slik gjekk det med helikopteret som styrta vest for Sotra i Vestland. Dei nyaste oppdateringane er nedst i tidslinja. Fleire av tidspunkta er henta frå Hovudredningssentralen (HRS).
Slik var ruta til helikopteret
Kartet viser kor helikopteret flaug før det styrta. Helikopteret tok av ved Bergen luftham, Flesland. Vidare flaug helikopteret vestover og opp Hjeltfjorden før det flaug sørover og styrta vest for Sotra.
Under kartet startar tidslinja for helikopterstyrten.
Kl. 18.24, 28.02.24
Helikopteret tek av
Helikopteret tek av frå Bergen lufthamn, Flesland.
Kl. 19.30, 28.02.24
Avsluttar øving
Helikopteret avsluttar ei øving med eit skip frå Wilson Shipping på oppdrag for Equinor. Helikopteret flyr mot vest.
Kl. 19.38, 28.02.24
Helikopteret mistar radarkontakt
Helikopteret mistar truleg radarkontat, ifølgje Aircraftregister.net.
Kl. 19.41, 28.02.24
Personleg nødpeilesendar utløyst
Helikopteret treffer vatnet og ein nødpeilesendar blir aktivert.
HRS får inn ei melding om at ein nødpeilesendar er utløyst og redningsleiarane på vakt går i gang med å sjekka nærare kva for ei maskin det er som sender signalet og prøver å få kontakt.
HRS får beskjed om at ein personleg nødpeilesendar, av typen helikoptermannskap i eit redningshelikopter har på seg, er utløyst. Posisjonen til denne er i same område som nødpeilesendaren til helikopteret.
Avinor, ACC og tårnet på Flesland blir kontakta.
Kl. 19.44, 29.02.24
Avinor prøver å få kontakt
HRS får stadefesta at det er eit av redningshelikoptera frå Bristow, og at dei har vore ute på treningstur.
HRS ber flygeleiar i Avinor sjekke om dei får kontakt med helikopteret. Tre minutt etter får dei tilbakemelding om at dei ikkje oppnår kontakt over radio.
Kl. 19.52-20.05, 28.02.24
HRS trykkjer på den store, raude kanppen
Redningshelikopteret Sola, som allereie er i lufta på trening, blir sendt i retninga nødsignalet indikerer. HRS alarmerer redningshelikopteret i Florø.
Dei ber i tillegg Kystradio om å senda «mayday relay» til fartøy i området. KV Sortland stadfestar at dei set kurs mot området.
Det blir avtalt at eit loshelikopter frå Flesland kan gå mot området. Også ambulansebåten Austevolljenta blir bedt om å gå mot området.
Klokka 20.03 melder redningshelikopteret Sola at dei er omlag 15 minutt frå posisjonen.
HRS ber Kystradio om å kalle ut redningsskøyter frå Redningsselskapet. Det er snakk om Bjarne Kyrkjebø og Kristian Gerhard Jensen II.
Kl. 20.06, 28.02.24
HRS: Seks personar om bord
Hovudredningssentralen får opplyst at det er seks personar om bord.
Kl. 20.11, 28.02.24
Politiet får melding
Politiet får melding om helikopterstyrt vest for Sotra.
Kl. 20.25, 28.02.24
Observerer folk i sjøen
Redningshelikopteret Sola observerer folk i sjøen og startar prosessen med å heisa dei opp.
Rundt kl. 20.30, 28.02.24
Kommunen får melding
Øygarden kommune får melding om helikopterstyrten. Dei set krisestab.
Personar blir observerte i sjøen og oppheising startar.
Personane skal ha lege i sjøen i 45-50 minutt.
Kl. 20.37, 28.02.24
Ser ikkje helikopteret
Redningshelikopteret Sola melder at dei ikkje ser sjølve helikopteret som har styrta.
Kl. 20.51, 28.02.24
På veg med fem personar
Redningshelikopteret Sola melder at dei er på veg til Haukeland sjukehus med fem personar om bord. Grunnen til at dei må dra mot Haukeland er at dei ikkje har nok drivstoff til å vera i området.
HRS veit at dei allereie har redningshelikopter Florø på veg mot søksområdet.
Det er også ein luftambulanse i området som indikerer lokasjonen til den siste personen.
Kl. 20.53, 28.02.24
Politiet stadfestar ulukka
Politiet stadfestar at det har skjedd ei luftfartsulukke i sjøen vest for Sotra i Vestland.
Rundt kl. 21, 28.02.24
Redningshelikopter landar på Haukeland
Redningshelikopteret, med dei fem første personane som blei henta opp frå sjøen, landar på Haukeland universitetssjukehus i Bergen.
Kl. 21.11, 28.02.24
Funn av siste person
Redningshelikopteret Florø stadfestar funn av siste person. Fem minutt seinare stadfestar dei at dei har ein person om bord og reiser mot Haukeland.
Det er rundt 25 minutt frå helikopteret Sola drog til siste person er om bord i redningshelikopteret Sola.
Rundt kl. 21.15, 28.02.24
Havarikommisjonen bemannar opp
Havarikommisjonen er i gang med å bemanna opp.
Rundt kl. 21.25, 28.02.24
Sjukehuset stadfestar at dei har tatt imot seks personar
Haukeland universitetssjukehushar tatt imot seks personar. Tilstanden er uavklart.
Kl. 21.50, 28.02.24
Redningsaksjonen er over
Redningsaksjonen er avslutta.
Rundt kl. 22.00, 28.02.24
Mottak for pårørande
Politiet opprettar mottak for pårørande. Redningsskøyta har begynt å finna vrakdelar. Dei søker etter fleire delar.
Kl. 00.30, 29.02.24
Ein person død
Politiet stadfestar at ein person er død. Ein annan er lettare skadd, medan dei fire andre har varierande skadegrad.
Kl. 06.41, 29.02.24
Politiet seier det har føregått søk
Politiet seier torsdag morgon at det har blitt gjennomført søk gjennom natta etter helikopteret som havarerte.
Kl. 07.49, 29.02.24
Havarikommisjonen startar arbeidet
Statens havarikommisjon for luftfart startar arbeidet etter helikopterulukka. Målet er å finna hovuddelen av vraket og deretter få det heva.
Kl. 09.10, 29.02.24
Ein kritisk skadd
Haukeland universitetssjukehus opplyser at ein person er kritisk skadd, ein alvorleg skadd og tre lettare skadde.
Kl. 10.45, 29.02.24
Trur helikopteret ligg på 300 meters djup
Leiar for States havarikommisjon for luftfart seier at dei trur at vraket ligg på 300 meters djup.
Kl. 11.46, 29.02.24
Kvinne i 60-åra mista livet
Vest politidistrikt opplyser at det var ei kvinne i 60-åra, tilsett i Equinor, som omkom i ulykka. Dei andre fem i helikopteret var tilsette i Bristow.
Rundt 12, 29.02.24
Alle flygingar innstilte
Alle helikopterflygingar til og frå heliportar er innstilte fram til klokka 18.
ConocoPhillips-flygingar er innstilte inntil vidare. Det er også flygingane for Aker BP.
12-tida, 29.02.24
Sjukepleiar på jobb
Konsernsjefen i Equinor opplyser at den omkomne kvinna var sjukepleiar på jobb for å vareta andre.
Kl. 13.08, 29.02.24
Hadde overlevingsdrakt
Dei seks personane som var om bord på helikopteret hadde på seg overlevingsdrakt, seier politiet.
Rundt kl. 13.15, 29.02.24
Svart boks-håp
Politiet seier dei trur på at ferdsskrivaren, også kalla «den svarte boksen», på helikopteret vil bli funnen, men at jobben er utfordrande på grunn av høge bølger og sterk vind.
Kl. 16.35, 29.02.24
Ber om grundig granskning
Energiminister Terje Aasland (Ap) sender sine tankar til dei ramma etter helikopterulykka. Samstundes ber han om ei grundig gransking av ulykka.
Kl. 17.17, 29.02.24
Avventar helikoptertransport til fredag
Equinor stansar alle helikopterflygingar til fredag klokka 10 etter ulukka utanfor Bergen.
Det opplyser informasjonsdirektør Sissel Rinde til NTB.
Kl. 18.00, 29.02.24.
Politiet har gjennomført to avhøyr
Ifølgje VG har politiet avhøyrt to av dei som var om bord i helikopteret.
– Vi har gjennomført to avhøyr og planlegg fleire i morgon, seier stabssjef Gustav Landro i Vest politidistrikt til VG.
Rundt kl. 19, 29.02.24
På veg til Haakonsvern med vrakdelar
Kystvaktskipet som bidrog i søket etter vrakdelar er på veg inn til Haakonsvern utanfor Bergen med delar dei har funne i sjøen.
Det er stabssjef Gustav Landro i Vest politidistrikt som fortel dette til TV 2.
Kystvakta skal på dette tidspunktet ikkje vera heilt sikre på kva slags delar dei har med seg, men dei tar det med inn til land. Her vil delane bli overleverte til politiet.
Kl. 08.30, 01.03.24
Ingen lenger kritisk skadde
Haukeland universitetssjukehus sender ut ei oppdatering om korleis det går med dei skadde. Fredag morgon er to personar skrivne ut frå sjukehuset, to er lettare skadde, medan ein person er alvorleg skadd, men stabil.
Rundt kl. 08.30, 01.03.24
Forsvaret ikkje lenger delaktig i søk
Kystvakta er ikkje lenger oppmoda om å bistå frå politiet, og er derfor ikkje lenger i aksjon i søket etter vrakrestar frå helikopteret som styrta utanfor Sotra onsdag kveld.
Kl. 08.41, 01.03.24
Funn av rotorblad og helikopterdør
Politiadvokat Trygve Ritland i Vest politidistrikt stadfestar til TV 2 at det er funne vrakrestar frå helikopteret, eit rotorblad og ei dør.
Kl. 09.00, 01.03.24
Equinor skaffar 15 nye helikopter
Gjennom avtalar med helikopterprodusentane Bell og Leonardo, sikrar Equinor 15 nye helikopter til passasjertrafikk på norsk sokkel. Helikoptera er av typen Bell 525 og AW189.
Kl. 10.30, 01.03.24
Ingen helikopterflygingar før klokka 12 fredag
Det er eit opphald i flygingar fram mot klokka 12 fredag. Det framgår i meldingar frå Equinor og ConocoPhillips på nettstaden Heliport.
Kl. 10.47, 01.03.24
Reidun Hestetun (61) omkom i ulykka
– Vi har mista ein veldig respektert og kjær kollega som var utruleg dedikert i arbeidet sitt for å vareta andre sin tryggleik, sa Equinor-sjef Anders Opedal i går. Fredag blir det stadfesta at det var sjukepleiaren Reidun Hestetun som omkom.
Kl. 10.49, 01.03.24
Equinor opptar helikoptertrafikk
Equinor stadfestar at dei startar opp att helikopterflygingar på norsk sokkel fredag.
Kl. 11.23, 01.03.24
Har leigd inn offshoreskip
Havarikommisjonen har leigd inn eit offshoreskip for å halda fram med søk og deretter heving av vrakrestar. Det skrive Havarikommisjonen på deira nettsider.
Kl. 11.42, 01.03.24
Første helikopter lettar
Det har vore stans i helikoptertrafikken på norsk sokkel sidan onsdag kveld.
Equinor skriv i ei pressemlding at dei har gjort avklaringar med myndigheitene og fagmiljøa for flytryggleik, slik at ein kan starta flygingar att på ein trygg måte.
Litt før klokka 12 fredag letta det første Sikorsky S-92-helikopteret etter ulukka.
Kl. 12.42, 01.03.24
Håp om å heva vraket i helga
Havarikommisjonen har leigd inn skipet Normand Ocean for å både leita etter helikopteret og få heva det i løpet av helga. – Vi har håp om å få gjort dette i løpet av helga. Men det er avhengig av vêret, seier leiar for luftfart i havarikommisjonen, Kåre Halvorsen.
02.03.24
Vraket blir heva
Tidleg laurdag morgon blir vraket av helikopteret funne på 220 meters djup. På andre forsøk blir det heva og frakta til Haakonsvern som er Sjøforsvaret sin base i Bergen.
02.03.24
Sender den «svarte boksen» til England
Laurdag morgon får NRK stadfesta at ferdsskrivaren med lydopptak, også kjent som den «svarte boksen» er funnen.
– Ferdsskrivaren vil vi omgåande ta med oss til eit laboratorium i England, saman med ein representant fra produsenten Sikorsky, seier Kåre Halvorsen i Havarikommisjonen.
Føremiddag, 02.03.24
Fire av fem er avhøyrde
Arne Lutro, kommunikasjonssjef i Vest politidistrikt, opplyser laurdag føremiddag at fire av dei fem overlevande er avhøyrde.
– Ingen har status som mistenkt eller sikta, seier han, og opplyser at politiet også ønskjer å avhøyra den femte personen.
Kveld, 02.03.24
Ein tredje person er utskriven
Laurdag kveld stadfestar Bristow, arbeidsgivaren til dei fem skadde mennene, at ein tredje person er skriven ut frå sjukehus.
Kl. 12.20, 04.03.24
Havarikommisjonen: Flyteelement løyste seg ikkje ut
Måndag har Havarikommisjonen ein pressekonferanse på Haakonsvern, der dei fortel om nokre av funna dei har gjort. Der kjem det fram at helikopteret sine flyteelement ikkje blei automatisk utløyste.
– Vi veit ikkje kvifor flyteelementa ikkje har kome ut. Det er ein av tinga me skal sjå nærare på, seier Kåre Halvorsen i Havarikommisjonen. Han håpar ferdsskrivaren vil ha informasjon om flyteelementa. I tillegg peikar Havarikommisjonen på at helikopteret er nokså inntakt.
– Det er openbart eit overlevbart samanstøyt, sjølv om ikkje alle gjorde det. Energien i seg sjølv under samanstøyten var ikkje problemet, seier Halvorsen.
Kl. 14.15, 04.03.24
HRS frigir nye detaljar
Det blir kjent at den omkomne Reidun Hestetun var den siste personen som blei henta opp av vatnet. Medan dei fem overlevande vart henta av eit helikopter frå Sola, blei ho plukka opp av eit helikopter frå Florø. Dette kom til staden rundt 25 minutt seinare. Det var medisinske vurderingar og drivstoffmangel som bidrog til at det første helikopteret måtte returnera til fastlandet før den sjette personen var redda opp. Det er ikkje kjent korleis helsetilstanden til den sjette personen blei vurdert på det tidspunktet.
Kl. 10.00, 05.03.24
Data henta ut frå ferdsskrivaren
Havarikommisjonen skriv på sine nettsider at data er henta ut frå ferdsskrivaren, og at jobben med å analysera dataa er i gang. Det er venta at arbeidet vil ta lang tid, melder dei.
06.03.24
Femte person framleis ikkje avhøyrt
Ei veke etter helikopterhavariet er den femte og siste av dei overlevande framleis ikkje avhøyrt, seier politiet til NRK. Ingen er sikta eller mistenkte i saka.
Sier det er lurt med mer enn én type
Senest i går pekte avdelingsdirektør for luftfart i Statens havarikommisjon, Kåre Halvorsen, på svakheter ved at en i Norge bare har en helikoptertype som blir brukt til å frakte passasjerer.
– Det er klart at det er en sårbar situasjon. Viss det skal vise seg at det er en teknisk feil ved helikopteret som har medført ulykken så kan det få større konsekvenser for regulariteten offshore.
Informasjon om kontraktene offentliggjøres i dag av markedshensyn ifølge Equinor. Avtalene var ferdig forhandlet før ulykken 28. februar.