Bli med på fiskekonkurranse i Sommeråpent!

Tirsdag 12. juli er endelig Sommeråpent i gang på NRK, og den første uka blir vi med Mjøsa rundt på Skiblader. Under seilasen oppfordrer programlederne Kåre Magnus Bergh og Jeannette Platou alle ivrige fiskere til å troppe opp på kaia og vise fram fangsten sin.

Sommeråpent 2016

Kåre Magnus Bergh og Jeannette Platou er programledere under Sommeråpent-sendingene fra Mjøsa.

Foto: Julia Marie Naglestad / NRK

Sommeråpent-redaksjonen vil at Mjøs-fiskere i alle aldre skal vise fram fangsten de har hentet opp fra Norges største innsjø.

Fiskekonkurransen annonseres på den første sendingen fra Kapp tirsdag 12. juli. Neste dag starter konkurransen med oppmøte på de ulike havnene som Sommeråpent sender fra: Atlungstad (onsdag), Lillehammer (torsdag), Hamar (fredag) og Gjøvik (lørdag).

Les mer om Skibladners seilas:

Så seile NRK på Mjøsa

Her kan du møte NRK i sommer

På kaia blir fisken veid og kontrollert mellom klokka 19 og 20.30. På slutten av hver sending kåres en vinner. Det kan være den største eller den mest spesielle fisken, eller den fangsten som det knytter seg den beste historien til.

Barn og unge oppfordres spesielt til å møte opp, gjerne sammen med et familiemedlem som har vært med på fisketuren. I tillegg til heder og ære kan man vinne en premie og kanskje komme på TV.

Lokale toppartister

Om du slett ikke har noen fisk å vise fram, er det mange andre grunner til å møte opp der Skibladner klapper til kai denne uka. Ikke minst kan du høre god musikk framført av lokale artister. Lista over hvilke artister som skal opptre, er nå klar. Hver av artistene har lokal tilknytning til stedet der de opptrer:

Kapp:
Songs From The Sea

Atlungstad:
Return

Lillehammer:
Ingrid Olava

Hamar:
Frida Ånnevik med Melkeveien og Sprutbass
Mari Silje og Håkon Samuelsen

Gjøvik:
Daniela Reyes
Knut Anders Sørum

Etter at sendingene fra Skibladner er avsluttet, går Sommeråpent i fem uker fra Tjuvholmen ved Aker Brygge i Oslo.

Les mer om Sommeråpent:

Sommeråpent (1:30)