Roses for markedsføringsinitiativ

Regionalpark Haldenkanalen får ros for å samarbeide med Fredriksten festning og Allsang på grensen.

DS Turisten

MER BLEST OM HALDENKANALEN. Regionalpark Haldenkanalen arbeider med merkevarebygging, utvikling av opplevelsesnæringen, primærnæringen og stedsutvikling i Aurskog-Høland, Rømskog, Marker, Aremark og Halden kommune.

Foto: Espen Evensen / NRK

Regionalparken har nylig inngått en avtale med Fredriksten festning om å profilere kanalen sammen med arrangementet «Allsang på Grensen».

Allsang-arrangementene har siden oppstarten i 2007 årlig trukket til seg flere titusener tilskuere til festningen i Halden, og de sju TV2-sendte programmene har stor oppslutning i Norge, Sverige og Danmark.

Allsang på grensen, Halden

KOBLER KANAL TIL ALLSANG. Regionalparken har nylig inngått en avtale med Fredriksten festning om å profilere kanalen sammen med arrangementet «Allsang på Grensen».

Foto: Karlsen, Anette / NTB scanpix

Styret i regionalparken mener allsang-arrangementene er en fin markedsføringskanal for de opplevelsestilbudene Haldenkanalen kan vise til, og roses for sitt samarbeidsinitiativ av Norsk institutt for landbruksøkonomisk forskning (NILF).

Hvert år besøker over 300 000 personer Fredriksten festnings mange aktiviteter og severdigheter, og festningen er en av de best besøkte severdighetene her til lands.

Regionalpark Haldenkanalen har lagt en tidligere NILF-rapport til grunn for sine planer om å markedsføre kanalen via allsang-arrangementene.

Det er rapporten «Næringsanalyse for Regionalpark Haldenkanalen», som regionalparkens grunnlag i strategi- og handlingsplanene for perioden 2014-2016.

Les hele rapporten her: NILF-rapport 2014-1 Næringsanalyse for Regionalpark Haldenkanalen