Like før klokka tre meldte DNB at nettbanken fungerte som normalt igjen. Dette ble dermed andre dag på rad med problemer for storbanken.
– Vi jobber med å få løst det og må bare beklage, sa Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB til NRK tidligere fredag.
Kunder har meldt om problemer med å logge seg inn i nettbanken.
– Det siste jeg hørte var at noen hadde utfordring med å logge seg inn. Noen kommer seg nok inn og andre ikke. Det nok noen tjenester i nettbanken som heller ikke fungerer. Vi tror vi har funnet feilen og sitter og jobber med leverandøren nå, sier Westerveld.
Dette er meldingen møtte kunder som ville logge seg inn:
Banken er i gang med et stort IT-prosjekt, der flytter alle data til et nytt senter på Rennesøy.
– I forbindelse med et sånt prosjekt skjer dessverre sånne uforutsette hendelser.
I går hadde også DNB problemer.
– Problemene varte i noen timer, uten at jeg vet akkurat hvor lenge, sier Westerveld
– Hvor mange ganger har dere hatt problemer med nettbanken den siste måneden?
– Det har jeg ikke foran meg, men det har også vært noen problemer som ikke skyldes våre egne systemer.