Hopp til innhold

DNB hadde problemer med nettbanken

Kunder i DNB har meldt om problemer med å logge seg inn i nettbanken. For andre dag på rad hadde banken problemer.

DNB norske banker
Foto: Solum, Stian Lysberg / NTB scanpix

Even Westerveld
Foto: DNB

Like før klokka tre meldte DNB at nettbanken fungerte som normalt igjen. Dette ble dermed andre dag på rad med problemer for storbanken.

– Vi jobber med å få løst det og må bare beklage, sa Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB til NRK tidligere fredag.

Kunder har meldt om problemer med å logge seg inn i nettbanken.

– Det siste jeg hørte var at noen hadde utfordring med å logge seg inn. Noen kommer seg nok inn og andre ikke. Det nok noen tjenester i nettbanken som heller ikke fungerer. Vi tror vi har funnet feilen og sitter og jobber med leverandøren nå, sier Westerveld.

Dette er meldingen møtte kunder som ville logge seg inn:

Dnb med nettbankproblemer.
Foto: Skjermdump

Banken er i gang med et stort IT-prosjekt, der flytter alle data til et nytt senter på Rennesøy.

– I forbindelse med et sånt prosjekt skjer dessverre sånne uforutsette hendelser.

I går hadde også DNB problemer.

– Problemene varte i noen timer, uten at jeg vet akkurat hvor lenge, sier Westerveld

– Hvor mange ganger har dere hatt problemer med nettbanken den siste måneden?

– Det har jeg ikke foran meg, men det har også vært noen problemer som ikke skyldes våre egne systemer.

AKTUELT NÅ

SISTE NYTT

Siste meldinger