- Jeg tror alle vil være Carrie, jeg vil også være Carrie sier Synne Vindal før premieren, og hun får støtte av sin venninne Vibeke Himberg-Larsen.
- Jeg føler meg som en liten Carrie, men man kan jo identifisere seg med alle i serien, sier Himberg Larsen.
SE VIDEO:
Les også:
På Klingeberg kino i Oslo hadde filmimportøren invitert til storstilt jentefest med godt over 400 kjente og ukjente jenter.
- En av årets store filmer
Filmen om jentene fra «Sex and the City» er en av sommerens mest omtalte filmer, og markedsføres nå massivt i Norge. I Oslo har SF Norge i samarbeid med mediebyrået Red Media Consulting blant annet dekorert 20 taxier i gule New York-farger, for å skape den rette stemningen for fansen.
- Dette blir en av de store filmene i 2008 og vi har investert mye i markedsføringen av denne filmen, forteller markedssjef i SF Norge Janne Holmboe til NRK.
Hun kan fortelle at pågangen fra firmaer som ville være med på en del av lanseringen begynte allerede i november og det er over 30 000 forhåndssolgte billetter til filmen. Ett tall man sjelden opplever i Norge.
Stor jentefest
- Jeg bryr meg ikke om hva anmelderne mener, jeg likte serien og kommer helt sikkert til å like filmen også, sier en spent Linda Bailey som var en av de inviterte.
Det var et massivt presseoppbud utenfor Klingeberg kino, og det som kunne krype og gå av norske kjendisjenter var til stede. Marianne Aulie viste seg frem og Maria Craig kom susende inn på en firhjuling med Grand Prix deltaker Maria Haukaas Storeng på slep.
Og etter filmen ventet en stor fest på alle de inviterte, og da kan det hende noen ble carried away.