Det virker som om flyselskapene motarbeider hverandre selv om de har samme eier, sier passasjer Kjell Løvik.
For seint
Kjell Løvik kom med Braathens fra Værnes, og skulle videre med siste fly til Stokmarknes. Braathens var 15 til 20 minutter forsinka. Han sier 13 passasjerer sto igjen og ikke kom seg videre. Widerøe sier det var fire passasjerer som skulle videre med samme fly som han. Men hvorfor ventet ikke Widerøe?
Forsinket
Informasjonskonsulent Siv Sandvik sier flyet til Stokmarknes allerede hadde hatt mange forsinkelser tidligere på dagen, og at de da måtte kalle inn nytt personell.
Utkant-Norge
Kjell Løvik jobber i Nordisk beredskap og reiser rundt og holder kurs. Han sier han blir usikker på om han tør legge kurs til Utkant-Norge når flyene ikke går. Og han sier det i alle fall skorter på informasjonen.
Flere klager
Kontorsjef Magne Berntsen ved forbrukerrådet i Nordland sier de får stadig flere slike klager, og at passasjerene kan henvende seg til flyklagenemda med dette. Det hører med til historien at Kjell Løvik nådde frem ved å ta flyet klokken 05.30 dagen etter. Historien sier ikke noe om han måtte ty til innholdet i kurset sitt - krisetakling og troverdighetskriser.