Flere internasjonale stjerner har oppdaget Moods-klærne. Black Eyed Peas, Mötley Crüe og Red Hot Chili Peppers er noen av stjernene som bærer norske klær. Macy Grey skal til og med lage en egen Moods of Norway-låt
- Fikk en tekstmelding
- Hun var innom butikken vår i Los Angeles. Hun var der en times tid og likte seg godt. Litt etter fikk vi en tekstmelding om at hun satt og skrev en Moods of Norway-låt. Hun har ikke vært i studio med låta ennå, men vi håper å møte henne når vi drar til Los Angeles på fredag, forteller Moods-gründer Peder Børresen.
- Les også:
Popstjerner og mote henger nøye sammen, og når Norges største popgruppe, a-ha skal kle seg er det ikke tilfeldig hva de velger. På de nyeste plakatene er Morten, Paul og Magne staset opp i norsk design, en helt egen kolleksjon fra Moods of Norway, noe Moods-sjefen setter pris på.
- Det er jo veldig morsomt for oss at norges største rockestjerner har lyst til å bruke klærne som vi tegner, sier sier Peder Børresen i Moods of Norway, som er kjent for fargerike og oppfinnsomm design, inspirert av norske hverdagsklær fra forrige århundre.
Egen a-ha-kolleksjon
A-ha skal ut på verdensomspennende turné, og både på plakatene, bilder på nett og på scenen er gruppa ikledd dresser fra de norske designerne; faktisk i en egen kolleksjon laget i samarbeid med Moods of Norway.
- Les også:
- Det som er viktig for oss er at dette blir et vindu ut mot verden og at flere får med seg at vi lager disse klærne. For noen uker siden var vi i Berlin og der hang det en stor plakat på torget med a-ha i Moods-dresser. Når Gwen Stefani har på seg en av våre jakker, og det er bilder av det i People Magazine i USA, kan vi ringe til butikker og spørre om de vil kjøpe akkurat denne jakka fra oss.
NRKs musikk- og moteekspert Per Sundnes mener samarbeidet mellom A-Ha og Moods of Norway er viktig for begge parter.
- Dette er slikt man ser i utlandet – at man slår seg sammen og blir sterkere. Moods of Norway får hjelp av a-ha til å vises i verden og bandet får ”cred’en” til Moods of Norway, for dette er jo et merke som begynner å bli lagt merke til, sier Per Sundnes.
- Nå har vi kvaliteten og designet
Popstjerner har bestandig brukt design for å skille seg ut, og nå har norsk design nådd et så høyt nivå at norske popstjerner også ser kule ut med norsk mote.
- Nå har vi kvaliteten og designet som gjør at de ser kule og freshe ut og kan være stolte over å ha norsk design på seg.
- Er det flere eksempler på norske popstjerner som velger norsk design?
- Ja, vi så jo for eksempel Röyksopp som på sin siste turné fikk hjelp fra Baron von Bulldog. Og vi ser blant andre vår Melodi Grand Prix-vinner Didrik Solli-Tangen som er veldig opptatt av å ha norske klær på scenen. Så det ser vi bare mer og mer av, mener Sundnes.