Hopp til innhold

Vil unngå reklame i «Lilyhammer»

I dag møtte turistsjefen produsentene av tv-serien «Lilyhammer», for å unngå problemer med produktplassering i den andre sesongen.

Vidar Svanemyr

Turistsjef i Lillehammer Vidar Svanemyr gleder seg til innspillingen av runde to med «Lilyhammer»

Foto: Silje Josten Lien / NRK

Den første sesongen av tv-serien «Lilyhammer» var god reklame for byen og områdene rundt. Men det ble litt i overkant mye reklame for NRK og premieren ble utsatt.

Tar sine forholdsregler

Som følge av denne situasjonen, vil de ulike aktørene ta sine forholdsregler for å unngå eventuelle problemer i etterkant av innspillingen.

– Vi lærte noe sist gang, så vi gjør ikke den feilen på nytt. Denne gangen er alt avklart på forhånd.

Vidar Svanemyr, turistsjefen i Lillehammer, er fornøyd med at også deler av sesong to av serien skal spilles inn her i distriktet.

– De begynner innspillinga i Oslo i januar neste år, og deretter kommer de hit i slutten av måneden.

Ifølge Svanemyr er den planlagte sendestarten en gang i november eller desember neste år.

– Vi bidrar ikke med noe sånn i utgangspunktet i runde to.Men regionen må gjøre en del for å tilrettelegge for innspillingen.

– Kjenner ikke handlingen

Han tror tilnærmingen til finansiering av innspillingen er annerledes denne gangen.

– Det blir ikke finansiert på samme måte som sist. Jeg vil tro at det ligger en bedre finansiering til grunn i forkant.

Svanemyr legger ikke skjul på at serien har gitt mye respons.

– Det betyr mye i forhold til oppmerksomhet, du når en stor gruppe folk. Vi har opplevd en god økning i besøkstallene på nettsidene når serien har blitt lansert i nye land.

Men nysgjerrige seere må smøre seg med tålmodighet, turistsjefen kan ikke røpe hva som vil skje i den andre sesongen av serien.

– Jeg vet ingenting om hva som skjer!