Nå kommer skandinavias største flyselskap til Torp Det er over 20 år siden sist SAS var på vingene fra Sandefjord. Nå skal de fly nesten daglig til København. Av Kristin Rivrud
Widerøe manglet tillatelse – varmet likevel opp hangar med flydrivstoff Men flyselskapet hevder de har forholdt seg til regelverket. Av Johannes Sæheim Pedersen
Flere reagerer på de nye flyrutene i Finnmark: – Jeg er tilnærmet deprimert og forbannet! Fra 1. april får flere flyplasser i Finnmark en kraftig reduksjon i flyrutene sine. Både ordførere og næringslivet reagerer sterkt. Av Hanne Wilhelms og André Bendixen
Norwegian mener det er feil at miljøavgiften på fly havner rett i statskassa Norwegian-sjef Geir Karlsen vil heller at milliarden flyselskapene betaler i miljøavgift skal bidra til klimamålene. Næringsministeren er ikke avvisende til tanken. Av Frank Nygård
Hydrogen skal kutte fly-utslipp: Oslo-Kristiansand kan bli først ut Oslo-Kristiansand kan bli første utslippsfrie flyrute i Norge, hvis det går slik de to kommunene ønsker. Første kommersielle hydrogenfly kan være i lufta innen tiåret er omme. Av Eirik Damsgaard og Leif Dalen
Skal samarbeide om hydrogensatsing på norske flyplasser: – Helt nødvendig Dagens flyplasser er ikke rigget for hydrogenfly. Avinor mener det er helt nødvendig å satse på hydrogen for å redusere klimagassutslippene fra luftfarten. Av Einar Torkelsen og Thor-Albert Frøsland
Louise (23) kan ikke kjøpe ung-billett hos SAS når hun reiser med spedbarn Louise Eriksen må betale mer enn sine jevnaldrende når hun reiser med SAS, selv om hun tar opp akkurat like mye plass. Av Alexander Kjønsø Karlsen
Avinor i pengeknipe: Har foreslått å leggje ned flyplassar Større avgifter og færre flypassasjerar skaper debatt om den norske lufthamnstrukturen. Av Håvard Nyhus
Frykter dyrere billetter dersom Norwegian kjøper Widerøe: – Uakseptabelt Flypassasjerer i Nord-Norge mener at et Widerøe-oppkjøp er uaktuelt, dersom det gjør det dyrere å fly enn det er i dag. Av Andreas Nilsen Trygstad