Går frå biogass tilbake til diesel Han hadde ambisjonar om eit grønt skifte og 100 tankbilar med biogass som drivstoff på vegen i år. Det har Steinar Karlsen i Litra Gass gitt opp. No fyller han diesel igjen. Av Bjørn Atle Gildestad
Forsker kritisk til biodrivstoff som klimatiltak Regjeringen vil ha mer biodrivstoff i veitrafikken. – Stor risiko for at vi forflytter klimaproblemene fra våre regnskap til andre deler av verden, sier forsker. Av Valentina Baisotti
Her renner ødelagte gressklippere inn på verksted – gir ny miljøvennlig bensin skylden Mange sliter med å få gang på motoren med den nye bensinen. Av Johan Mihle Laugaland, Rolv Christian Topdahl og Magnus Ekeli Mullis
Regjeringa droppa flykrav i det stille Eit fleirtal på Stortinget vil ha «grønare» drivstoff på norske fly. Regjeringa har utsett kravet, men gløymde å gi beskjed. Av Håvard Nyhus
Kjernekraft kan bli redninga for cruisetrafikken Om 10 år kan store cruiseskip ha kjernefysisk framdrift og null utslepp. – Om vi vil, får vi det til, seier professor. Av Bård Siem og Josef Benoni Ness Tveit
Mener nedgang i klimautslipp skyldes 8 år med Høyre-politikk: – Freidig, mener MDG – Med Erna som statsminister gikk utslippene ned nesten fire ganger så mye som under Stoltenberg-regjeringen, skryter Høyre. Klimaforsker mener bildet er mye mer komplekst. Av Susanne Skjåstad Lysvold
Skal lage drivstoff av avfall - får en halv milliard i støtte Selskapet Biozin vil bruke avfall fra treindustrien til å lage drivstoff. – Over halvparten vil bli flydrivstoff. Av Ada Drevdal Bjøranger og Espen Bierud
Jon Håvard (24) betaler ingenting for drivstoff Å bruke søppel som ingen andre vil ha er billig og nyttig for Jon Håvard Sevaldsen. – Brukt frityrolje er ikke avfall, men en ressurs på avveie, sier forsker ved NTNU. Av Idun Aalbu Rasmussen
Mener frityrolje bør bli en naturlig del av drivstoffproduksjonen Av Petter Strøm og Sofie Retterstøl Olaisen