Hopp til innhold
Bylivsgater i Oslo

To nye bylivsgater har opna i Oslo

Benker, bord og grøne plantar er sett ut både på Torshov og Grünerløkka, for å skape trivsel i nabolaget.

Terje Søviknes

Han vil kutte elbilfordelar for å få utsleppsfrie ferjer

Elbileigarane sitt avgiftsfritak må i staden brukast på å gjere ferjene og hurtigbåtane langs norskekysten utsleppsfrie, meiner Terje Søviknes (Frp).

Buss med kø utenfor

Faktisk.no: Nei, Oslo MDG vil ikke erstatte funksjonshemmedes privatbiler med busser

Illustrasjon av Kongens gate fra Bildfritt byliv

Slik blir Oslos bilfrie sentrum

Oslo sentrum får dobbelt så mange gågater, og en rekke gater skal bli som Torggata er i dag. Men helt bilfritt blir det langt ifra.

Prostituerte i Kvadraturen

«Bilfritt byliv» har ført til økt prostitusjon i området

Butikkeiere i Kvadraturen i Oslo sier de opplever mer sexsalg utenfor butikkvinduene, etter at byrådet har redusert biltrafikken i området. Nå ber de politiet om hjelp.

Parkeringsplasser er blitt vanskeligere å oppdrive i Oslo sentrum.

Rørleggere frakter toaletter med elsykkel etter parkeringstrøbbel

Rørlegger Lasse Haagenrud i Direkte Rørservice har gått til innkjøp av elsykkel på grunn av parkeringstrøbbel i Oslo sentrum. I løpet av 2018 forsvinner ytterligere 361 parkeringsplasser for biler.

Hanna Marcussen

MDG om bilfritt sentrum: Lov å kjøre til eiendommene

Oslo sentrum skal bli bilfritt, men MDG lover at beboerne fremdeles vil kunne lesse av og på uten å måtte parkere i et privat parkeringshus.

Oslo sentrum

Slik vil byrådet hindre bilkjøring i sentrum

Gågater, blindveier og enveiskjørte gater i Oslo sentrum skal få flere til å la bilen stå.

Operaen og Barcode

Fjordbyen må vakne

Oslo, du har gratis infrastruktur rett framfor nasen. Bruk den!