To nye bylivsgater har opna i Oslo Benker, bord og grøne plantar er sett ut både på Torshov og Grünerløkka, for å skape trivsel i nabolaget. Av Ninnie Therese Rogne Nilsen og Nina Didriksen
Han vil kutte elbilfordelar for å få utsleppsfrie ferjer Elbileigarane sitt avgiftsfritak må i staden brukast på å gjere ferjene og hurtigbåtane langs norskekysten utsleppsfrie, meiner Terje Søviknes (Frp). Av Bård Siem
Slik blir Oslos bilfrie sentrum Oslo sentrum får dobbelt så mange gågater, og en rekke gater skal bli som Torggata er i dag. Men helt bilfritt blir det langt ifra. Av Olav Juven og Knut Erik Solhaug
«Bilfritt byliv» har ført til økt prostitusjon i området Butikkeiere i Kvadraturen i Oslo sier de opplever mer sexsalg utenfor butikkvinduene, etter at byrådet har redusert biltrafikken i området. Nå ber de politiet om hjelp. Av Rushda Syed og Mari Malm
Rørleggere frakter toaletter med elsykkel etter parkeringstrøbbel Rørlegger Lasse Haagenrud i Direkte Rørservice har gått til innkjøp av elsykkel på grunn av parkeringstrøbbel i Oslo sentrum. I løpet av 2018 forsvinner ytterligere 361 parkeringsplasser for biler. Av Sofie Dege Dimmen
MDG om bilfritt sentrum: Lov å kjøre til eiendommene Oslo sentrum skal bli bilfritt, men MDG lover at beboerne fremdeles vil kunne lesse av og på uten å måtte parkere i et privat parkeringshus. Av Sofie Dege Dimmen
Slik vil byrådet hindre bilkjøring i sentrum Gågater, blindveier og enveiskjørte gater i Oslo sentrum skal få flere til å la bilen stå. Av Edin Babic
Fjordbyen må vakne Oslo, du har gratis infrastruktur rett framfor nasen. Bruk den! Av Hanna Maria van Zijp