I 2008 fekk Fylkeslegen 68 klager frå folk som hadde fått behandling i helsevesenet i fylket. I år vil truleg talet klager nå 150.
– Vi opplever at talet på tilsynssaker har auka med nesten 100 prosent, seier fungerande fylkeslege Jacob Andersen. (Sjå tabell nedst i saka).
- Les også:
- Les også:
Klagar på dårleg service
Andersen og kollegaene har fått stadig meir å gjere dei siste åra. Vi klagar meir, men Andersen ser også ei endring i kva det blir klaga på.
– Eg vil ikkje seie at klagene ikkje er rettkomne, for det er dei fleste klagene. Men frå at ein før berre klaga på behandlinga, klagar ein no også på servicen.
– Til dømes at ein fekk dårleg mat, at ein ikkje vart snakka til på ein omsorgsfull måte, at ambulansen køyrde ein omveg eller at det var kaldt i ambulansen, ramsar Andersen opp.
- Les også:
Trur årsaka er todelt
Ein del av dei som klager, gjer det via eller ved hjelp av Pasient- og brukarombodet. Lisa Førde Refsnes trur årsaka til klageauken er delt.
– Det eine er at helsetenestene i dag har større fokus på å orientere om klagerettane, seier ho og held fram.
– Men pasientar og brukarar har også blitt meir bevisste på å melde frå om uheldige hendingar eller klage på pasientrettar dei meiner ikkje er oppfylte.
Dårleg kommunikasjon
Andersen og Førde Refsnes finn også ein annan fellesnemnar i klagene, nemleg dårleg kommunikasjon.
– Eg har sagt det fleire gonger. Om helsevesenet hadde blitt flinkare på kommunikasjon hadde vi truleg halvert talet saker, seier pasient- og brukarombod Lisa Førde Refsnes.
- Les også:
- Les også:
– Må ha fokus på kommunikasjon i utdanninga
I Flora kommune tek Ronny Cassells i mot pasientar som både fastlege og sjukeheimslege. Han peikar på at auken i klagesaker har skjedd samtidig som at tal legekonsultasjonar også har auka.
Under utdanninga vart Cassells og studentane filma i møte med pasientar, for å bli betre på nettopp kommunikasjon.
– Det er veldig viktig å halde fast på at utdanninga må vere god, og at ein fokuserer på kommunikasjon og læringa om kommunikasjon, seier Cassells som også er leiar i Legeforeininga i Sogn og Fjordane.
- Les også:
Cassells peikar vidare på at legevaktene er ein plass der legane ofte har dårleg tid, kan ha dårleg tilgang på journalar og at dette er med på å auke risikoen for misforståingar.
Han er difor glad for at krava til legevaktsbemanning no er skjerpa.
– I den grad det er noko å hente så er det på legevakta vi må setje inn alle klutar for å betre stabiliteten og tryggleiken, seier Cassells som meiner kommunane bør ha fokus på dette når dei skal tilsetje legar.
(Tala er på klager som gjeld helsehjelp i kommunehelsetenesta og spesialisthelsetenesta. Talet for 2015 er det forventa talet på slutten av året, med bakgrunn i kvartalsrapporteringa til no).