– Det er heilt greitt at vi er usamde i saker. Det som er ugreitt er å ta utgangspunkt i ei sak og så fremje påstand om inkompetanse i ein annan organisasjon. Det er ein språkbruk som ikkje høver seg og som heller ikkje kan seiast å vere seriøst, seier fylkeslege Per Stensland.
Det er Pasient- og brukarombod Lisa Førde Refsnes som i årsrapporten for 2014 rettar krass kritikk mot Fylkeslegen. Bakgrunnen er ei sak der dei to instansane ikkje var samde om eit tilbod var forsvarleg eller ikkje for ein pasient.
– Vi stiller spørsmål ved kva kompetansen kontoret har på regelforståing i klager der pasientar opplever å ha fått for dårleg eller mangelfullt tilbod frå helsevesenet, forklarar Refsnes.
Kjenner seg ikkje att
På bakgrunn av saka har Refsnes også kopla på Helsetilsynet, og bede dei om å sjå på kva kompetanse Fylkeslegen har i klagesaker om pasientrettar, for å sjå om liknande saksbehandling har skjedd fleire gonger.
– Det verkar ikkje som ein glipp, men som feil i høve tankegangen, utdjupar Refsnes.
- Les også:
- Les også:
Fylkeslegen understrekar at alle saker blir vurderte både av helse og juridisk personell. Han ser ikkje på det som problematisk at Helsetilsynet skal sjå nærare på den konkrete saka.
– Eg reagerer ikkje minst på vegner av mine medarbeidarar, som jobbar i ein seriøs organisasjon, og som går grundig og omhyggeleg inn i saker.
– Oppfattar du det som mistillit?
– I årsrapporten står det at dei uttrykker uro for om vi har kompetanse til å ta vare på pasientane sine lovfesta rettar, det er ein kraftig ordbruk, seier Stensland.
- Les også:
Nødvendig å kome med kritikken
Pasientombodet forstår at kritikken ho kjem med kan oppfattast som krass, men seier den er nødvendig.
– Det er ikkje behageleg for meg å seie noko slikt, men det er jobben min å seie frå når kompetansen, etter mitt skjønn, ikkje er slik den burde vere.
Den konkrete saka har pågått lenge, og allereie i sommar lufta Pasientombodet sin frustrasjon med fylkeslegen. Begge partar trur at samarbeidet framover vil fungere godt, trass i usemja og kritikken som har kome.
– Vi har heile tida ulike former for samarbeid med Pasientombodet, og vi møtest for å diskutere og samarbeide i saker, og det kjem vi til å halde fram med, trur Stensland.