Statens vegvesen har på eige initiativ skissert opp ei tunnelløysing for sikring av rasutsette riksveg 5 mellom Førde og Florø.
Den inneber å leggje heile Naustdalsstranda i tunnel. I førre veke øydela
. Berre .– Det er ei kostbar løysing, som ikkje er greidd ut på detaljplan. Den kjem truleg på mellom ein og to milliardar kroner, og er difor ikkje framme i dag i høve til rassikring, seier avdelingsdirektør Svenn Egil Finden hos Statens vegvesen.
Vil vite meir
I første omgang ser Statens vegvesen på å sikre enkeltpunkt, men dei ventar også på ein meir einskapleg rapport for rassituasjonen på vegstrekkja. Samstundes ligg altså planane om ein tunnel i skuffen.
Ordførar i Førde, Olve Grotle (H), var ikkje kjend med tunnelplanane då NRK tok kontakt. Han ynskjer å vite meir om planane.
– Dette er spennande og interessant. Eg er ikkje kjend med dei konkrete tiltaka i det heile, men er oppteken av ein trygg og sikker veg, seier han.
Fire omkom i 1982
Ordførarane i Førde, Naustdal og Florø vil no samle kreftene for å få sikra vegen. Skissene til Statens vegvesen fell i god jord i Naustdal.
Om kort tid vil kommunen møte Statens vegvesen for å drøfte situasjonen.
– Dette reknar eg som ei veldig god løysing. Når noko først skal gjerast, så må det gjerast skikkeleg. Då er det tunnel, seier ordførar Håkon Myrvang (Ap).
Mange fryktar at liv skal gå tapt før det kjem tunnel. I 1982 omkom fire personar då rockegruppa New Jordal Swingers vart treft av steinras.
- Les også:
– Vi er nøydde til å få gjort noko med dette. Det går stadig vekk ras og det er ikkje berre ein risiko for at det kan skje skade og menneskeliv kan gå tapt. Dette er viktig for heile regionen. Det er ei svært trafikkert og viktig strekkje, seier Grotle.
1,6 hendingar i månaden
Ifølgje Firda har det sidan 1980 gått 86 ras på strekkja. 19 av desse i løpet av dei to siste åra. Statens vegvesen registrerer i snitt 1,6 hendingar kvar månad på vegen.
- Les også:
– Det kan vere stein, fare for ras eller is som har kome ned. Det siste året har vi hatt nokre stengingar, seier Finden. Og stengd veg gir lang omkøyringsveg.
Realisering av ein tunnel vil vere ein lang veg fram. Til sjuande og sist er det stortingspolitikarane som fattar eit eventuelt vedtak.
– Det er snakk om politiske prioriteringar, seier Finden.