På Oslo Lufthavn møter NRK flere passasjerer inne på flyplassterminalen. Mange av dem venter fortsatt på informasjon fra Norwegian om sine flyavganger.
Eline Cecilie Buestad og hennes to måneder gamle baby, Lukas Gabriel Buestad skulle reist til Roma klokken 08 onsdag morgen, men avgangen har blitt utsatt to ganger.
- Sjekk Norwegians avganger her.
Kommer ikke gjennom på telefon
– Det er ikke så greit å sitte her når vi har med oss en liten guttunge på to og en halv måned, sier Buestad til NRK.
Hun frykter nå at de ikke får reist til Roma og hun er misfornøyd med kundebehandlingen i Norwegian.
– Jeg vet ikke om det blir reise i det hele tatt. Jeg har ikke fått noen informasjon, vi har ventet i kø på telefon kjempelenge uten å komme gjennom. All informasjon jeg har fått er gjennom pressen og på nettet, sier hun.
Artikkelen fortsetter under bildet.
Viser tommel opp til de streikende
Ansatte i Norwegian Air Norway (NAN) har tatt oppstilling utenfor Oslo Lufthavn onsdag morgen. Annet kabinpersonale på flyplassen viser tommel opp når de går forbi.
Parat-medlemmene bærer streikevester og sier de så langt bare har fått positive tilbakemeldinger.
De ønske å være synlige på Norges største flyplass, men vil ikke si noe til NRK. Mens Norwegian vil ha lønnsfrys, kutt i pensjoner og kutt av kostbare forsikringsordninger, er pilotenes viktigste krav at de får ny tariffavtale med det de kaller en «reell arbeidsgiver».
Artikkelen fortsetter under klippet.
Rakk såvidt time på Rikshospitalet
Eivind Szalay (18) rakk såvidt timen hos kjevespesialist på Rikshospitalet, fordi de kjøpte billett med SAS. Det er flere måneders ventetid på timen, og Norwegian-flyet fra Stavanger var innstilt.
Nå er de usikre på om de får refundert billetten hos Norwegian, som er bestilt gjennom Pasientreiser. Einar Haukaas er med 18-åringen på reise.
– Det var ikke mulig å komme gjennom hos Norwegians kundetelefon i går kveld, så da hadde vi ikke annet valg enn å bestille billett hos konkurrenten, sier Haukaas.
– Vi gjør alt vi kan
Norwegian sier de har stor pågang på telefon, men at de gjør alt de kan for å ivareta passasjerene.
– Vi har så mange ansatte på kundesenteret som det er mulig å ha. Vi gjør alt vi kan for å ivareta passasjerene under eskaleringen av konflikten, sier kommunikasjonsrådgiver Daniel Kirchhoff til NRK.
Ventetiden for å komme gjennom på telefon til Norwegian er nå på under fem minutter, ifølge Norwegian.