Inspiserte tunnelen tre dagar før ulukka – vegvesenet beklagar på det sterkaste

Berre tre dagar før ein personbil blei knust av ein eitt tonn tung stein, hadde entreprenøren sjekka taket i Trodaltunnelen på E39. – Det viktigaste er at menneskeliv ikkje gjekk tapt.

Stein fall ned i Trodaltunnelen på E39

STEINFALL: Den eitt tonn tunge steinen etter at den hadde falle ned frå taket.

Foto: MESTA

Torsdag ettermiddag fall ein stein ned frå taket i Trodaltunnelen på E39 i Masfjorden. Ein personbil blei fullstendig knust og ein annan punkterte etter å ha køyrd inn i steinen.

Utruleg nok blei ingen skadde.

– Sjåføren hadde englevakt, det er snakk om millisekundar og millimeter, sa eit vitne til NRK.

I mange timar var hovudfartsåra mellom Bergen og Ålesund stengd. Etter å ha inspisert den 848 meter lange tunnelen på ny, opna Vegtrafikksentralen tunnelane som blei stengde.

Bil fekk stein på taket i Trodaltunnelen

KNUST: Taket på personbilen blei knust av den eitt tonn tunge steinen. Føraren av bilen, ein mann i 40-åra, kom uskadd frå ulukka.

Foto: NRK-tipsar

Nyleg gått gjennom oppgradering

Ulukkestunnelen, bygd i 1986, er blant mange som dei siste åra har vore gjennom oppgraderingar på E39. I 2018 blei anbodet lyst ut.

Kontrakten på over hundre millionar kroner innebar oppgradering av elektriske og styringstekniske installasjonar, anlegg og byggteknikk, samt trafikkavvikling under arbeidsperioden.

Seinaste i juni/juli var det inspeksjon i tunnelen.

Statens vegvesen beklagar no på det sterkaste steinnedfallet i Trodaltunnelen på E39 torsdag.

– Det viktigaste er menneskeliv ikkje gjekk tapt, og det er vi glade for, seier avdelingsdirektør Svenn Finden i Statens vegvesen Drift og vedlikehold region vest.

Lange køar på E39 i Masfjorden etter stein fall ned frå taket på trodalstunnelen

LANGE KØAR: Vitne NRK snakka med omtalte situasjonen som kaotisk etter at steinen fall ned inne i tunnelen.

Foto: Tipsar

Inspiserte tre dagar før

Det blir utført inspeksjonar i tunnelane kvart halvår. Siste inspeksjon vart sluttført berre tre dagar før hendinga.

Tunnelen har i tillegg gjennomgått ei stor oppgradering som starta i 2019 og vart avslutta i 2020.

Ifølge Finden vil inspeksjonar vanlegvis avdekke laust materiale i tunnelane, men ikkje alltid.

– Geologi ikkje er ein eksakt vitenskap. Fjell er eit materiale som er i bevegelse, så sjølv om det er inspisert og sikra, så kan det likevel vere laust materiale nokre stader som kan falle ned, seier Finden til NRK.

Trodaltunnelen

ALVORLEG: Ein bil vert smadra etter ulykka.

Foto: Therese Pisani / NRK

Statens vegvesen understrekar nok ein gong at dei er lei seg for det som har skjedd.

– Alle alvorlege hendingar gjer at går vi igjennom inspeksjon og rutinar for å sjå om det er noko vi kan gjere annleis for å gjere vegen sikrare, legg Finden til.

Statens vegvesen understrekar at våre vegar er trygge og framkomelege for våre bilistar så lenge dei er opne, heiter det i pressemeldinga.