Det er administrasjonen i Hordaland fylkeskommune som har gått inn for drastisk å gripe inn i taximarknaden i Bergen.
Fylkesrådmannen Rune Haugsdal meiner Bergen taxi har ein for dominerande marknadsposisjon med 60 prosent av dei 750 løyva. Han vil difor endra reglementet slik at ingen sentralar kan ha meir enn halvparten av løyva i byen.
Fylkeskommunen meiner konkurransen fungerer dårleg og at dette fører til for høge prisar for kundane.
– Dominans gjer høge prisar
Torsdag fekk drosjenæringa seia si meining om korleis bransjen bør organiserast.
– Dette er dramatisk for oss. Undersøkingar viser at over 70 prosent av kundane føretrekkjer oss. Dette betyr eit dårlegare tilbod til dei kundane, har dagleg leiar i Bergen taxi Jan Valeur tidlegare sagt til NRK.
Tidlegare har Oslo gjort den same endringa.
Uventa snuoperasjon
På dialogmøtet var det venta at dei fem konkurrerande sentralane ville støtta forslaget om å redusera storleiken til Bergen taxi. I høyringssvaret hadde mellom anna det nest største selskapet, Norgestaxi, gjort det klart at dei ønskte endringa velkomen.
Derfor vart mange overraska då fungerande dagleg leiar i Norges taxi Roar Refseth tok ordet.
– Eg ser ingen hensikt i å gjera dette. Eg trur ikkje konkurransen vert betre av at den største vert mindre, sa Refseth.
Lytta til konkurrenten
Samferdsleutvalet valte å lytta til signalet frå den nest største drosjesentralen. Nokre timar seinare vedtok utvalet å gå i mot forslaget om å bygga ned Bergen taxi.
Utvalsleiar Nils T. Bjørke (Sp) seier appellen frå Norgestaxi var avgjerande for at samferdsleutvalet gjekk i mot forslaget.
– Det at fleire av dei mindre sentralane ikkje meiner at dette er ei god løysing, spelar sjølvsagt inn. Eg trur det er andre forhold som kan betra konkurransen, seier Bjørke.
Drosjebransjen i Bergen opplever ifølgje fleire av deltakarane på dialogmøtet sin verste periode på fleire tiår. Nedgangen i oljebransjen gjer at drosjekundane vert færre.
– Eg meiner dette er heilt feil tidspunkt å gjera slike endringar i denne bransjen, og er glad for at eit stort fleirtal er samde med meg, seier Gustav Bahus frå Framstegspartiet.
Beklagar avgjerda
Fleire av dei minste sentralane er lite fornøgde med avgjerda. Både A-taxi og Christiania taxi tok til orde for at den dominerande posisjonen til den største sentralen er problematisk.
– Når ein sentral har ti løyver og ein annan opp mot 450 seier det seg sjølv at ein ikkje kan konkurrere på like vilkår, seier Hasnat Ahmad, som er dagleg leiar i Christiania taxi.
– I Oslo har me sett at dei mindre sentralane har vunne store kontraktar etter at denne endringa vart gjort, seier han.