Hopp til innhold

Opnar for private aktørar på E39

Eit samarbeid mellom offentlege og private aktørar kan vera med på å skaffe nok pengar til ei opprusting av E39 langs store delar av kysten. Dette går fram i Statens vegvesen sin rapport om ferjefri E39.

Bru Sognefjorden

FERJEFRITT: Denne illustrasjonen viser korleis Sognefjorden kan kryssast med ei gigantisk bru.

Foto: Aas-Jakobsen

Hallgeir Langeland

SKEPTISK: Hallgeir Langeland i SV vil ikkje bruke så mykje pengar på eitt ferjefritt E39.

Foto: Øystein Ellingsen / NRK

Der blir modellen privatoffentleg samarbeid, såkalla OPS, skissert.

Stortingsrepresentant Hallgeir Langeland frå SV har på si side ingen sans for forslaget.

– OPS er ein måte å skyve utgiftene framfor seg. Vi må likevel betale. I tillegg vil ein del av profitten gå til bankar som skal vere med på dette. Difor er i SV i utgangspunktet skeptisk, seier han.

Langt over 100 milliardar

Det er i Statens vegvesen sin eigen rapport om ferjefri stamveg mellom Kristiansand og Trondheim, det går fram at samarbeid mellom det offentlege og private aktørar kan vere ein måte å finansiere opprustinga av E 39.

Skal alle ferjestrekningane erstattast med bruer og vegen skal opp til fullgod standard, vil prislappen kome på godt over 100 milliardar koner.

Trur på ideen

Olav Ellevset

POSTITIV: Olav Ellevset i Statens vegvesen likar ideen om at private og det offentlege kan samarbeide.

Foto: Arild Nybø, mediebruket.no

Prosjektleiar for ferjefri E39, Olav Ellevset, seier eit samarbeid mellom det offentlege og det private kan vere vegen å gå. .

– Det kan vere aktuelt med ei OPS-løysing, for kva vi legg i dette er opp til det private og det offentlege, seier han.

– Så de tenkjer at også private kan vere med på dette?

– Det kan vere mogleg, for vi skissere forskjellige alternativ. Men dei private har jo for så vidt ikkje noko veldig ønskje om å skaffe finansiering. Det er likevel mange andre spennande aspekt knytt opp mot OPS-løysinga.

Skeptisk til å bruke så mykje

Offentleg-privat samarbeid, såkalla OPS-samarbeid, går ut på at staten over fleire år betalar private aktørar for å finansiere, bygge samt å vedlikehalde offentlege vegar. Hittil er berre tre vegprosjekt finansiert gjennom OPS.

Langeland har ikkje sans for verken OPS eller storstilt opprusting av E39, der alle ferjestrekningane blir erstatta med bruer.

– VI må spørje oss sjølve om det å investere 100 milliardar i kystvegstamveg er rett bruk av pengar. SV har sagt at vi går for Stad skipstunnel nettopp for å styrkje person- og godstransport på sjø. Blir det bygde ein gigantisk veg til 100 milliardar, vil transporten bli flytta frå sjø til veg. Dette er ikkje godt klimapolitikk.

– Men mykje av E39 på Vestlandet er svært dårleg. Skal vi halde fram med denne elendige vegstandarden.

– Nei, vi skal prioritere å forbetre vegstandarden, men spørsmålet er om vi skal bruke milliardar på nye bruer. No får Sogn og Fjordane elferje i 2015. Det spørst om ikkje det er betre investering enn å byggje gigantiske bruer som skal finansierast ved hjelp av bompengar.