På grunn av uventa stor trafikk vart gasskonsentrasjonen i Gudvangatunnelen så høg at alarmen vart utløyst, og tunnelen vart automatisk stengd. Men resultatet vart at det hopa seg opp med bilar også inne i Flenjatunnelen og Fretheimstunnelen.
Ein av grunnane til den store trafikken var at Statens vegvesen oppmoda påsketuristane om å reise heim første påskedag. Hans Krossøy frå Bergen var på Geilo saman med familien og valde å fylgje rådet.
- Les også:
- Les også:
Men då dei kom til Flåm var det stopp. På radio fekk dei beskjed om at Gudvangatunnelen var stengd.
– Vi stod lenge før vi fekk køyre inn i Flenjatunnelen. Så opna dei Gudvangatunnelen. Vi køyrde inn i Flenjatunnelen og var komne nesten gjennom, så vart det stopp igjen. Tunnelen var tilsynelatande full av bilar.
– Skremmande
Mange av bilane hadde motoren i gang. Krossøy meiner dei stod i ro bortimot tre kvarter i tunnelen. Han er svært kritisk til det som skjedde.
– Det var mykje barn og vaksne som gjekk rundt der og lurte på kva som skjedde. Og det var skremmande med tanke på brannane som har vore i Gudvangatunnelen. Det er utruleg at dei sleppte ein så lang kø inn i tunnelen og let han bli ståande.
Krossøy meiner det var meir eksos inne i Flenjatunnelen enn i Gudvangatunnelen, som faktisk vart stengd på grunn av mykje gass. Han meiner Vegvesenet burde ha sleppt trafikken gjennom trass i gassalarmen.
– Vil ha folk på plass neste gong
Avdelingsdirektør Svenn Egil Finden i Statens vegvesen fortel at det var det som skjedde då han vart kopla inn første påskedag.
– Vi overstyrte systemet og sleppte gjennom bilar trass i at verdiane for gasskonsentrasjon var litt høgare enn det vi ynskjer. I ettertid vil vi sjå om det er mogeleg å ha einvegskøyring for å syte for at det er nok frisk luft i tunnelen.
Men Finden tek sjølvkritikk på vegner av vegvesenet på at dei ikkje hadde folk til å dirigere manuelt. Det var uventa for dei at trafikken vart så stor. I dei store utfartshelgene framover vil dei vere meir føre var.
Sterkare vifter
– For ettertida vil vi syte for at vi har folk til manuell dirigering utanfor Fretheimstunnelen, slik at vi kan stoppe trafikken før dei køyrer inn i tunnelane.
I tillegg skal Gudvangatunnelen få større viftekapasitet, eit arbeid som startar no i vår.
– Viftekapasiteten bra, men den skal bli auka gjennom det oppgraderingsarbeidet.
Gudvangatunnelen var også stengd i 45 minutt i ei utfartshelg tidlegare i vinter, og Finden seier det også kan skje på dagar med mykje tungtrafikk.