Livsfarleg røyk og brann frå ein bil, midt inne i Lærdalstunnelen, verdas lengste vegtunnel. Det er dramatikk som naudetatane håpar dei ikkje får oppleve, men dei må øve på det.
Frå klokka 7 til 10 sundag heldt Statens vegvesen, Lærdal brann og redning, brannvesenet i Aurland og ambulansetenesta storøving. Dei måtte stenge tunnelen for trafikk under tida.
– Vi har øvd på kollisjon og brann i bilar og at folk sat fastklemde, seier Reinhardt Sørensen i Aurland brannvern.
Han skildrar øvinga som ein suksess. I den første simulerte ulukka dei kom til var det to bilar som hadde kollidert med kvarandre. Den eine bilen stod i brann. Der var det viktig å få ut folk av bilane så tidleg som mogleg. I den andre ulukka fekk dei prøve seg som røykdykkarar.
– Var dette ei realistisk øving?
– Ja, det var ei god øving som var lagt opp av Vegvesenet. Heilt realistisk. Dette er noko vi har opplevd og kjem til å oppleve igjen, seier Sørensen.
Fleire alvorlege brannulukker
I 2014 starta det å brenne i eit vogntog i Lærdalstunnelen. Det utvikla seg til å bli mindre dramatisk, men dei siste åra har det vore svært farlege tunnelbrannar fleire andre stader i Sogn og Fjordane. I 2013 og 2015 brann det i Gudvangatunnelen, og igjen i mars 2019. I 2015 brann ein tankbil lasta med bensin i Skatestraumen, i det som blir kalla Noregs største tunnelbrann.
Ingen har mist livet i desse brannane, men det er flaks, uttalte naudetatane i Sogn og Fjordane i 2017.
Tryggleik for alle
Sørensen seier slike øvingar også er viktige fordi redningsmannskap kan kjenne seg tryggare når ei slik hending skjer på ekte.
– Den tryggleiken du får som utrykkingspersonell er viktig, at du er sikker på rolla di, seier han.
For ordens skuld:
– Brukte de ekte brann og røyk?
– Nei. Vi brukte store røykkanonar. Så det var masse røyk i tunnelen, men han var ufarleg, avsluttar Reinhardt Sørensen.