Med over tjue års erfaring hver for seg, skal Sandefjordsduoen nå konkurrere sammen i årets første VM-runde i Kina.
– En morsom utfordring, er kommentaren fra de begge.
Spesielt samarbeid
– Jeg er jo vant til å styre alt selv, så det blir spesielt for meg å dele oppgaver med en annen fører, sier Marit i en pressemelding.
Både Strømøy og Virik startet sine båtkarrierer på 90-tallet. Strømøy har kjørt rundebaner i hele sin karriere, og gjør nå en tøff satsing i Formel 1.
Pål Virik er i dag Norges mest erfarne Trottleman, og det er denne jobben han får i det kinesiske teamet.
Annerledes gren
Grenen som Strømøy og Virik nå skal delta i har et veldig ulikt utstyr og konkurranseform enn de begge er vant til.
Rundbanen er lagt til indre havner med mindre båter, og kun en i båten.
Offshore, som skal arrangeres i Kina, foregår ute på havet.
Påskeuken
Selve løpet vil arrangeres på øya Hainan i Kina i påskeuken.
Dette er første gang Kina arrangerer Class 1, og Marit og Pål vil kjøre i det eneste kinesiske teamet.