– Da vi i januar ble kåret til Skandinavias beste Clarion-hotell, følte vi jo oss som rockestjerner og var sikre på at det ikke kunne bli større, sier administrerende direktør Øyvind Alapnes ved Clarion The Edge i Tromsø.
Men der viste det seg at han tok grundig feil. Da han sjekket telefonen klokken seks torsdag morgen, hadde det tikket inn en gratulasjonsmelding fra konsernsjefen i Clarion-kjeden.
Det var iTromsø som først skrev om saken.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
– Smått utrolig
I natt norsk tid ble verdenskonferansen til hotellkjeden avholdt i Las Vegas. The Edge konkurrerte mot 6.000 andre hoteller, men kom seirende ut.
– Det er smått utrolig at man klarer det fra lille Tromsø. Normalt er det byer som New York eller London som markerer seg, men så klarer man å få det til fra Tromsø. Det handler nok ikke bare om det vi gjør, men det har nok også å gjøre med den posisjonen byen har fått som reiselivsdestinasjon, sier Alapnes.
- LES OGSÅ:
(Artikkelen fortsetter under)
– Potensialet er større enn folk flest kan forstå
Han retter mye av fortjenesten mot de ansatte ved hotellet.
– Vi har et mål om å levere hotellprestasjoner i verdensklasse. Når jeg ser de ansatte komme på jobb, ser jeg at de har den ambisjonen. Og folk som besøker hoteller, husker sjelden bygningene, men menneskene de har møtt.
– Tromsø har tydeligvis blitt satt på kartet allerede, men kan dette få effekter for den videre veksten i reiselivet?
– Det viser potensialet som Tromsø har framover hvis gjør de riktige grepene. Det potensialet er nok mye større enn folk flest kan forstå, sier Alapnes.