Kristian Tolonen i NRK's forskningsavdelingen sier til NRK Troms at det er svært gode seertall. I går kveld hadde programposten en markedsandel på 63 prosent, og gjennomsnittet for de 7 programmene er 55 prosent. Tolonen sier dette er meget høyt.
Neste uke blir avgjørende
Januar og februar er de månedene folk bruker mest tid på å se på tv. TV2's hovedsesong starter mandag, og Tolonen sier det blir spennende å se seertallene når Hotell Cæsar har sesongpremiere kommende uke.
Trekker folk i alle aldre
Statistikken viser at Eldrebølgen trekker seere i alle aldre. I aldersgruppa over 60 feier den all konkurranse av banen, men også i 30 + er den populær. I aldersgruppen 12 - 29 er Eldrebølgen det mest sette programmet på sendetidspunktet.
Redaksjonssjef Inger Gunn Sande
Kjempefornøyd
Redaksjonsjef i fjernsynsavdelinga ved NRK Troms, Inger Gunn Sande, sier de er kjempefornøyde med responsen. Hun forklarer suksessen med at programmet treffer i alle aldre og at tv-seerne vil ha virkelige mennesker, som har levd i det virkelige livet.
Slår alle realityserier
Kristian Tolonen sier Eldrebølgen slår alle seertall for realityserier i Norge. Farmen hadde et snitt på 724 000 seere, Eldrebølgen ligger over 800 000.