Vil vinne pris med denne

Snøhetta vil vinne landes viktigste designkonkurranse med den nye Telemark-logoen.

Logo Snøhetta

Den mye omtalte Telemark-logoen skal ut i konkurranse.

Da den nye Telemark-logoen ble presentert vakte den sterke reaksjoner hos mange.

Fikk kritikk

Flere har kritisert logoen og kalt den både historieløs og identitetsløs.

Men Snøhetta, som har laget logoen, er så fornøyd med arbeidet sitt at de nå prøver å vinne landes viktigste designkonkurranse med logoen.

Irene Siljan Vestby

Daglig leder i Telemarkreiser, Irene Siljan Vestby, er glad for at Telemark-logoen skal delta i en så viktig konkurranse.

Foto: Haakon Wærstad / NRK

– Det stemmer at vi har sendt inn arbeidet vårt til Visueltkonkurransen 2014, sier Martin Grand, som er daglig leder i Snøhetta Design.

– Gode nyheter for Telemark

Visueltkonkurransen 2014 har som mål å inspirere til nytenkning, kreativitet og kvalitet til grafisk og visuell industri i Norge.

– Dette er en veldig viktig konkurranse. Den er aktuell og anerkjent innenfor visuell kommunikasjon, sier han.

Telemarkreiser er svært fornøyde med at logoen skal ut i konkurranse.

– At Snøhetta velger å bruke logoen i en så viktig konkurranse, er fantastiske nyheter for Telemark. Det betyr markedsføring for oss, sier daglig leder i Telemarkreiser, Irene Siljan Vestby.