Etter hektisk aktivitet har skiforbundet landet en stor avtale med fagforbundet etter at Hopp-Norge sto i fare for kraftige kutt i satsingen.
I april ga nemlig østerrikske OMV beskjed om at de gir seg som hovedsponsor for de norske skihopperne.
Men med 10 millioner kroner årlig i bidrag fra LO, kan hopperne opprettholde den ambisiøse satsingen fram mot vinter-OL i Sør-Korea i 2018.
Berger videre satsing
Det er også klart at LO går inn som en av fem premiumsponsorer for den norske hoppuka, som arrangeres for første gang til vinteren.
– Det er en av de urnorske idrettene. Dette er ikke en sponsoravtale, men sponsingen er en del av det. Vi skal samarbeide om folkehelse, sier LO-leder Gerd Kristiansen.
Hoppernes sportssjef, Clas Brede Bråthen, er lettet over at den videre hoppsatsingen er berget.
– Dette betyr at vi kan jobbe videre med fundamentet i satsingen vår i hvert fall tre år. Vi har også andre gode samarbeidspartnere som er med oss i denne perioden, sier han.
– Den modellen vi har jobbet etter de siste årene kan vi styrke ytterligere. Vi kan kanskje sørge for å ta noen steg mot at Norge blir verdens viktigste hoppnasjon igjen.
– Handler ikke om politikk
Sportssjefen har ingen prinsippielle motforestillinger mot at et fagforbund med tilknytning til venstresiden i norsk politikk, sponser landslaget.
– For oss handler ikke dette om et politisk standpunkt overhodet, det handler om fokus på fellesskap, sier han.