Dermed blir det fra 1.januar slutt på samarbeidet som har vart siden 1948.
Norsk Tipping har hittil betalt NFF 30 millioner kroner per år, men forbundet ønsket en kraftig økning, sier informasjonssjef i Norsk Tipping Tore Elman Tangen til Dagsavisen.
Tangen sier at Norsk Tipping ikke var villige til å betale mer, og dermed kommer Tippeligaen til å skifte navn.
Markedssjef i NFF, Ronny Åsland, sier han ikke regner med at partene møtes igjen.
- Nå jobber vi med andre aktuelle sponsorer, sier Åsland.
Norsk Tipping kommer i fremtiden i stedet til å bruke penger på enkelte toppklubber, sier Tangen.
I møter med Ladbrokes
Norges Fotballforbund møter kommende torsdag det store engelske spillselskapet Ladbrokes for samtale om et mulig samarbeid, sier daglig leder i Ladbrokes Norge, Bent Svele, til NRk Sporten.