Telenor er den største leverandøren av tele- og datatjenester i Norge, og ønsker med dette å velge Start som en av sine satsingsklubber i norsk toppfotball, skriver Start i en pressemelding.
Reforhandlingen av sponsoravtalen med Telenor kommer som en kjærkommen nyhet for Start i kjølvannet av årets sesong, som ble kronet med seriemesterskap og direkte opprykk til Tippeligaen.
Markeds- og sponsorsjef i Start Ketil Børstein Stensrud, er henrykt over forlengelsen med Telenor.
– Telenor har støttet Start helt siden 2006, og det er derfor ekstra gledelig å kunne
fornye samarbeidet gjennom en avtale som sikrer klubben verdifulle sponsorkroner på veien tilbake til eliten i norsk fotball, sier han.
I tillegg til draktreklame vil Telenor også få synlighet på stadion gjennom skilter og bannere i TV-sonen.
Viktig for Telenor
Sponsorsjef i Telenor Norge, Petter Svendsen, sier Telenor er trofaste mot Start av flere grunner.
– For oss er det viktig å stå side om side med norsk fotball og idrett generelt, og med Start har vi nå hatt et langt og produktivt samarbeid gjennom oppturer og nedturer for klubbens del. Nå har det gått bra for Start i en lengre periode, og vi ser frem til å være en del av laget i årene som kommer, sier han.
Med denne avtalen er Telenor blant de aller største sponsorene i Start.
– Dette sikrer oss god eksponering både gjennom drakten og på stadion. Sørlandet er en spennende del av landet som opplever god vekst, og vi håper at sponsoratet i Start kan hjelpe oss med å befeste posisjonen som den største aktøren i vår bransje både på privat- og bedriftssiden, sier Svendsen.
Ved siden av Start er Telenor inne som sponsor i Tromsø, Rosenborg, Vålerenga og NFF.