Hopp til innhold

Quart sparker PR-byrået

Quartfestivalen vil ikke fortsette samarbeidet med Geelmuyden. Kiese.

 

Quartfestivalen
Foto: Larsen, Håkon Mosvold / SCANPIX

Festivalen erklærer selv at de tapte mediekrigen mot konkurrenten Hovefestivalen.

Det skriver VG.

- Markedsføringsmessig har vi blitt feid av banen av vår nye konkurrent. Så ærlige må vi bare være, sa Quarts styreleder Magne Aasheim Knudsen til Fædrelandsvennen 4. juli.

Da var årets katastrofefestival halvveis i avviklingen, og døden nær økonomisk.

 

 

Mislykket strategi

Aasheim Knudsen sier til VG at Quartfestivalens hovedproblem i år var at de ikke greide å få frem de positive elementene ved festivalen.

- Eksempelvis greide Roskilde å få The Who til å fremstå som verdens kuleste booking, men hos oss ble de på et vis en haug gamle knokler. Og mens BigBang fremstår som en god headliner på Buktafestivalen, greide ikke vi å presentere dem som et fullgodt toppnavn på avslutningsdagen, sier styrelederen til avisen.

 

Sent ute

Quartfestivalen hyret inn en egen PR-medarbeider kun et par uker før festivalavviklingen.

Til sammenlikning hadde Hovefestivalen sin PR-medarbeider på plass kort tid etter oppstarten i august i fjor.

- Det hadde nok ikke skadet om vi hadde hentet henne inn tidligere enn vi gjorde, erkjenner Aasheim Knudsen overfor avisen.

Han tviler sterkt på at Quart vil samarbeide med noe PR-byrå til neste år.

Fungerende daglig leder i Geelmuyden. Kiese, Geir Bjørlo, ønsker ikke å kommentere samarbeidet med Quart.