- Nav i Arendal bryter loven, og har manglende kjenskap til regelverk og bestemmelser, hevder Bjørn Arild Engelskjønn, som har jobbet i trygdeetaten siden 1971.
Nå er han uføretrygdet, og har selv tre saker til behandling i arbeids- og velferdsetaten. Han mener saksbehandlingen i Nav Arendal er helt elendig.
Hører intet
Engelskjønn kritiserer etaten han selv har jobbet i frem til 2006. Nå er han uføretrygdet, og har selv behov for etatens tjenester. Den ene saken gjelder en kjennelse fra Trygderetten i begynnelsen av desember, der Nav ble pålagt ny behandling.
Engelskjønn sier Nav etter loven plikter å svare innen en måned, men etter snart tre måneder, har han fremdeles har han ikke hørt noe.
Ikke registrert
I desember sendte han også krav om høynet uførepensjon fra 80 til 100 prosent. Da han ringte over en måned senere, var saken ikke engang registrert. Engelskjønn tror ikke han er alene om å oppleve Nav på denne måten:
Avdelingsdirektør i Nav Aust-Agder, Svein Jordal, er ikke enig i at Nav Arendal er dårlig på saksbehandling, men innrømmer at det kan oppstå feil.