Målet med registeret er å få bukt med sosial dumping, og gjere norske vegar tryggare.
– Dette gjer vi for å luke ut dei useriøse aktørane. Det går på både tryggleik og lønsvilkår. Når det går ut over kvile- og arbeidstid, er det rett og slett farleg, seier Heggø.
Kan bli kasta ut av landet
Tidlegare denne veka skreiv NRK om at utanlandske sjåførar no risikerer å bli kasta ut av Norge i minst to år, viss dei blir tekne for grove lovbrot langs norske vegar.
Hittil i år er minst to sjåførar utvist frå landet.
– Det er veldig bra at ein statuerer eit døme. Dette går på tryggleiken for oss alle, seier Heggø.
– Vi ser at det er ein del useriøse aktørar ute å går. For det første tek dei arbeidsplassar frå nordmenn. Dessutan er det mange som ikkje overheld kvile- og arbeidstid og lønsvilkår, seier Heggø.
Liknande ordningar som registeret Ap no ønskjer å innføre, er allereie innført i Danmark, der det skal vere enklare for danske styresmakter å føre tilsyn ved utanlandske verksemder og deira tilsette.
– Dette har vore svært vellukka i Danmark, og det trur vi det vil vere her også, seier Heggø.
– Må ta sterkare grep
Framlegget frå Arbeidarpartiet kjem saman med håndhevingsdirektivet som skal styrke handhevinga av reglar for utstasjonerte arbeidarar frå EØS. Ein av bransjane som skal vere i særskild fokus, er transportnæringa.
Heggø seier ordninga vil gå på både den enkelte sjåfør, og på verksemda bak.
– Ein tek både sjåføren som er ansvarleg, men også bedrifta.
– Kan det vere at bedrifter berre tilsett andre sjåførar som køyrer under dei same, uansvarlege forholda?
– Ja, viss ein berre tek sjåførane kan dette skje. No blir også firmaet råka.
- Les også:
Heggø seier at om alle partia i opposisjonen stemmer samla er det realistisk å få det innført.
– Vi konstaterer at dei borgarlege partia stemmer imot framlegget vårt, men næringslivet fortener å bli høyrt i desse spørsmåla. Det er på tide at vi tek sterkare grep mot sosial dumping, og vi er klar for å ta kampen, seier Heggø.