– Dette er drastisk. Men det er i dei alvorlege tilfella der det er fare for gjentaking og der lovbrota fører til ein risiko for andre vegfarande, at ein ønskjer å setje foten ned på denne måten, seier seksjonsleiar for køyretøy i Indre Hordaland og Sogn og Fjordane, Thormod Gausdal, i Statens vegvesen.
Denne veka kom det andre utvisingsvedtaket på under to månader etter kontrollar i Sogn og Fjordane. Ein tysk vogntogsjåfør vart søndag stoppa på Håbakken i Lærdal der kontrollørane avslørte grove brot på reglane for køyre- og kviletid.
Saka vart først meld til politiet som vurderte lovbrota som så alvorlege at dei førebudde ei utvisingssak. Denne sende dei vidare til Utlendingsdirektoratet (UDI). Etter utlendingslova sin paragraf 122 fatta UDI onsdag vedtak om å utvise han i to år.
I januar fekk ein polsk førar som vart stoppa i Hornindal same beskjed. Det har også vore liknande utvisingssaker andre stader i landet.
– Vi meiner dette gir eit klart signal om at vi ikkje ønskjer trøytte sjåførar som ikkje følgjer reglane på norske vegar, seier politiadvokat Merete Sundal i Vest politidistrikt.
- Les også:
Vil ha meir rettferdig konkurranse
Thormod Gausdal har jobba med kontrollar i tungbilbransjen i snart 40 år. På nært hald ser han korleis sjåførar og firma bevisst juksar for å snike seg unna reglane for blant anna køyre- og kviletid.
er lovbrot Vegvesenet sine folk ser stadig vekk.
– Vi må setje alle klutar til for å få dette inn i lovlege og trygge former.
I ein e-post skriv områdeleiar i Oppholdsavdelinga i UDI, Camilla Torgersen, at alvorlege brot på reglane for køyre- og kviletid kan danne grunnlag for utvising.
– Grove brot på reglane utgjer ei fare for trafikktryggleiken og har betydeleg farepotensial ved at førarar av tunge køyretøy blir søvnige eller sovnar bak rattet. Brota kan også verke konkurransevridande sidan sjåførane ikkje held seg til norske reglar og difor vil kunne utføre jobben raskare enn sjåførar som følgjer reglane, seier Torgersen.
- Les også:
- Les også:
Håpar ryktet går
Vegvesenet og politiet vil framover samarbeide endå tettare i saker der utanlandske vogntogsjåførar bryt reglane. Gausdal forventar at det gir resultat.
– Eg er redd det kan bli fleire utvisingssaker fram til denne praksisen blir kjent i miljøet. Då håpar eg sjåførane tenkjer seg om, slik at vi kan få vekk dei som bevisst bryt lova.
– Utvisingar gir eit signal til andre sjåførar om å følgje regelverket, seier politiadvokat Sundal.
- Les også: