10. oktober trommes alle gode reiselivskrefter i fylket sammen for å planlegge hvordan Østfold best kan synliggjøres som reisemål og som ”Porten til Norge”.
En reiselivskonferanse skal sette fokus på merkevaren Østfold.
- Sammen er vi "Porten til Norge"
- Hensikten med reiselivskonferansen 10. oktober er å tromme sammen alle gode reiselivskrefter i fylket for å få drahjelp og innspill om hvordan vi best kan synliggjøre Østfold som reisemål og som ”porten til Norge”, sier prosjektleder Anne Louise Daae.
Konferansen markerer oppstarten av reiselivsprogrammet i Østfold, og inviterte er alle som jobber med eller berøres av reiseliv , fra turistkontorer og festivalarrangører til næringsliv og politikere, skriver Fylkesmannen i Østfold på sine nettsider.
Vil bygge merkevaren Østfold
Konferansens vil ta for seg tre hovedtemaer:
·Reisemålsutvikling og merkevaren Østfold – hva skal vi være for hvem, hvorfor og hvordan?
·Ringvirkninger og merverdi – reiselivets samfunnsmessige og økonomiske betydning for egne og andre næringer.
·Lokal mat og muligheter.
Styreleder i reiselivsprogrammet i Østfold, fylkespolitiker Helge Kolstad, er sammen med Anne Louise Daae vertskap for konferansen.
- På denne kick off samlingen vil vi presentere de ulike tiltakene i programsatsingen, ikke minst for å mobilisere og skape nettverk, samtidig som vi ønsker å skape en møtearena for kompetanse og samarbeid i opplevelsesøkonomien, sier Kolstad.