NRK Buskerud, Telemark og Vestfold har avdekket betydelige støvproblemer ved det engelske verket som tar i mot flesteparten av bilene.
Dørum svarte på vegne av miljøvernminister Børge Brende som er på reise, men han kommenterte ikke støvproblemene i svaret.
I stedet sa han at eksporten er miljømessig forsvarlig.
Dørum sa at SFT legger vekt på miljø, komkurranse og pris når de velger selskap, og at det er de utenlandske selskapene som har de beste prisene.
Halvparten til utlandet
55 prosent av bilvrakene selges til utlandet, mens resten selges til fem forskjellige selskap i Norge.
SV har tidligere bedt miljøvernministeren om å stanse eksporten av bilvrak til England.
Ingvild Vaggen Malvik i Stortingets energi- og miljøkomité sier at Norge bør ta hånd om vrakene selv.
Bellona frykter at bilvrakene som samles på Drammen Havn kan forurense Drammensfjorden.
I fjor var det åtte skipsavganger med bilvrak fra Drammen Havn.