3000 lastebillass med stein måtte byttes ut etter at det ble oppdaget at steinen ikke tålte norsk vinter. Her er prosjektleder Elin Bustnes Amundsen.
Her åpner statsminister Jens Stoltenberg den nye E18-parsellen i Østfold i november 2011. Fire måneder etter åpningen ble det vurdert om veien måtte graves opp igjen.
Verdensmester i rally og rallycross Petter Solberg fikk prøvekjøre den nye E18-parsellen før alle andre i 2011.
E18 ble åpnet med et smell av Jens Stoltenberg og Magnhild Meltveit Kleppa i 2011.
I 2012 fant Statens vegvesen denne steinen få centimeter under veibanen. Steinen fikk skylden for telehiv på motorveien.
Det venstre røret i bildet ble lagt om lag en meter for høyt i forhold til bekken. Røret til høyre var for lite til å ta unna alt vannet. Rør-tabben kostet 30-millioner kroner.
Jordene til Michael Authen ble oversvømt i 2013 da dreneringsrøret som ble lagt av Statens vegvesen ikke klarte å ta unna vannet.
E18 gjennom Indre Østfold har blitt gravd opp flere ganger de siste årene.
Rundt 115 rulleskiløpere stilte til start til et renn som ble arrangert på E18 i Indre Østfold i 2014.
Den samme strekningen ble brukt til skiløyper litt tidligere på året. Veien, eller i dette tilfellet skisporet, hadde en prislapp på 125.000 per meter.
Eidsberg-ordfører Erik Unaas tar en «selfie» foran skiltet som viser at skiløpere slipper å betale i bommen på E18. Her sammen med løypekjører Bjørnulf Berger.
Tidligere statsminister Jens Stoltenberg har stått for flere av parsell-åpningene opp gjennom tiden.
Prosjektleder Elin Bustnes Amundsen viser frem koppen som markerer at hele E18 gjennom Indre Østfold er helt ferdig.