Hopp til innhold

Gjør dagen bedre

- Vi vil sette fokus på hva NRK står for og hva folk får igjen, sier kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas. Marit Larsen og en rekke enkeltpersoner bidrar i NRKs informasjonskampanje.

Marit Larsen synger Erik Bye sin «Vår beste dag» til NRKs profilkampanje «Gjør dagen bedre»

Marit Larsens synger Erik Byes 'Vår beste dag' i NRKs informasjonskampanje - 'Gjør dagen bedre - NRK'.

Foto: Marius Arnesen / NRK

"Gjør dagen bedre - NRK" er sluttsatsen både i små film- og lydsnutter du kan se eller høre mellom NRKs programmer og på NRK.no for tiden.

I filmene forteller ulike personer om hvordan de oppfatter og benytter seg av NRKs brede tilbud. Marit Larsens tolkning av Erik Byes "Vår beste dag" setter en musikalsk ramme rundt informasjonskampanjen.

Marit Larsen: - Glimrende initiativ

Hva folk får igjen

- NRK er jo landets viktigste kulturinstitusjon. Vi ønsker å minne alle om hva de får tilbake, de som bidrar til dette fellesskapet. Det er jo dette som er NRKs oppdrag som allmennkringkaster; å gi folk en bedre dag og rett og slett et bedre liv, sier Hans-Tore Bjerkaas.

Han sier NRK i større grad ønsker å synliggjøre hva institusjonen gjør og står for.

Slagordet ”Gjør dagen bedre – NRK” er valgt for kampanjen. - Det er både en påstand om at NRK gjør dagen bedre for vårt publikum, men også en oppfordring til den enkelte om å gjøre dagen bedre for andre, sier markedssjef Anne Britt Osland i NRK.

Hun sier god kontakt med publikum er helt avgjørende for at NRK skal kunne gjøre en god jobb som allmennkringkaster. - NRK har en rolle i det norske samfunnet som er mer enn det enkelte innhold på TV, radio og nett, sier Osland.

Video Vår beste dag

Se NRKs første profilfilm.

Reflektere litt

Osland ønsker derfor at kampanjen skal bidra til at folk reflekterer litt over hvordan NRK gjør dagen bedre for dem.

- Gjennom å informere, utfordre, underholde og engasjere er NRK en del av folks liv og felles referanserammer. Det er lett å glemme hva NRK betyr og bidrar med når en skal betale regningen. Derfor inviterer vi publikum til å reflektere over hva de får for lisenspengene, sier Osland.

Les mer om NRKs tilbud:

Video Vår beste dag - versjon 2

Se NRKs andre profilfilm.

Gjør dagen bedre - NRK

Slagordet ”Gjør dagen bedre – NRK” er valgt for kampanjen. - Det er både en påstand om at NRK gjør dagen bedre, men også en oppfordring til den enkelte om å gjøre dagen bedre for andre, sier NRKs markedssjef Anne Britt Osland.

Foto: NRK