Snøplogar først
Ole E. Aaserud frå Hamar er utan samanlikning den største industribyggjaren i Sogn og Fjordane. I 1949 etablerte han seg med ein liten mekanisk verkstad i Florø, og i løpet av dei neste 30 åra bygde han opp to store skipverft som vart bærebjelkar for veksten både i Florø og Førde. På det meste hadde dei to skipsverfta over 1000 tilsette, og skapte stor aktivitet m.a. med underleveransar frå andre verksemder i distriktet.
Ankerløkken-namnet kom frå ein stad på Hamar der far til Ole Aaserud, Peder, i 1927 bygde smie og reparasjonsverkstad. Ole Aaserud tok over like ettter 2. verdskrig og fekk m.a. kundar på Vestlandet for vegskraper og snøplogar som han produserte. Det var desse produkta han først produserte då han etablerte seg i Florø i 1949 på ei 27 da. stor tomt som kommunen stilte gratis til rådvelde.
|
Ankerløkken Verft på 1950-talet |
Frå plogar til skip
Sildeeventyret gjorde at Aaserud tidleg la om produksjonen til skipsbygging og skipsreparasjonar. Første skip frå beddingen var fiskebåten "Hoddevik" i 1952. Fiskefarty var spesialiteten dei første 20 åra, og verftet fekk kundar så langt unna som i Kuwait. I 1968 vart det bygd ny bedding i Gaddevågen i Florø, og i 1971 kom det store skipsverftet på Øyrane i Førde;
Ankerløkken Verft Førde.
Frå suksess til ruin
Ankerløkken hadde på 1970-talet stor suksess med ein spesiell type tankskip. Desse var så store at dei vart bygde i to delar: Framparten i Førde, og bakparten i Florø, som etter sjøsetting vart sveisa saman. Medan andre verft sleit etter oljekrisa midt på 1970-talet, sat Ankerløkken med fulle ordrebøker. Det kom difor som eit sjokk i Sunnfjord då det i 1979 vart kjent at Ankerløkken var i alvorlege økonomiske vanskar. Ole Aaserud vart regelrett skyssa på dør, og tidlegare general Gunnar Giljarhus vart engasjert som "ryddegut". Etter fleire statlege redningspakkar og iherdige forsøk på å kome inn på vedlikehaldsmarknaden for oljeriggar, gjekk Ankerløkken-konsernet konkurs i 1985.
Konkurs-gribbar og redningsmenn
Etter konkursen gjekk Sunnfjord-verfta inn i ei uroleg tid med fleire eigarskifte. Brørne Tore og Bjørn Kjos frå Oslo var ei tid inne og freista å ”slakte” konsernet, men mislukkast. Det stabiliserte seg då eit ingeniørselskap med utgangspunkt i
Bismo i Gudbrandsdalen kom inn som eigarar. Denne gruppa engasjerte seg først og fremst i Florø. Det tidlegare verftet vart døypt om til Florø Industripark. Der vart det drive ulik produksjon til oljeindustrien, men i langt mindre omfang enn i stordomstida på 1970-talet. I 1989 kjøpte verftseigar John Kleven frå Ulsteinvik dei to skipsverfta i Sunnfjord. Han hadde nokre år tidlegare kjøpt seg inn i det konkursråka
Løland Verft i Leirvik. Etter kort tid selde Kleven verfta til Kværner-konsernet i 1991, som samordna dei to Sunnfjord-verfta under leiinga i Florø. Til no hadde dei to verfta vore to sjølvstendige selskap. No vart Førde-verftet heitande Kværner Florø - avdeling Førde.
Kværner inn - og ut
Etter ein sterk vekstperiode kom Kværner-konsernet i store økonomiske vanskar på slutten av 1990-talet. Konsernsjef Erik Tønseth vart kasta, og Kjell Almskog tok over som ”ryddegut”. Han selde unna mange skipsverft i 1999, mellom desse verfta i Florø og Førde. Kjøpar var på nytt Kleven-gruppa i Ulsteinvik. I 2000 hadde dei to verfta over 500 tilsette.
I 1996 vart ei ny overbygd tørrdokk teken i bruk i Florø, og den gamle beddingen mot den trange Gaddevågen vart lagt ned. Overbygget på tørrdokka har vorte eit landemerke i Florø.
Masseoppseiingar - så nye oppdrag
Sviktande ordretilgang førde i 2003 til masseoppseiingar i Florø og nedleggjing av produksjonen ved anlegget i Førde. Ei investorgruppe i Førde tok over bedding og bygningar med tanke på utnytting til andre føremål. Men marknaden betra seg i 2005, og Kleven-verfta sikra seg byggjeoppdrag på fleire kjemikalietankskip til ein verdi av 1,7 milliardar kroner. Dette førde til ny aktivitet både i Florø og Førde, der Kleven leigde skipsverftet frå investorgruppa for å nytte det til delproduksjon av skipa.
I 2005 hadde Kleven Florø ei omsetning på 350 millionar kroner.
Røkke tek over
I juni 2006 var det klart for eit nytt eigarskifte for verfta i Florø og Førde: Då overtok Akers Yards med hovudaksjonær Kjell Inge Røkke dei to selskapa Kleven Florø og Kleven Design for 60 millionar kroner.