Det var Høgre, Arbeidarpartiet og Framstegspartiet som sørgde for fleirtal i ei sak om å stramme inn moglegheita for å ta med arbeidsavklaringspengar til utlandet, skriv Klassekampen.
Før kunne Nav-kontora sjølv bestemme om folk fekk ta med ytingane ut av Noreg.
Etter vedtaket vart det innført ein maksgrense på fire veker i utlandet per år. Dessutan måtte alle få godkjent reisa på førehand av Nav.
Ifølgje Klassekampen gav Stortinget «godkjentstempel» til delar av det som no vert omtalt som Nav-skandalen.
– Politisk styrt
Trygderetten byrja i juni same år å praktisere at EØS-reglane stod over norsk folketrygdlov. Det var likevel vedtaket i Stortinget om innstramming som vart følgd av Nav og tingrettane i tida etterpå.
– Det viser jo berre kor politisk styrt dette har vore. Det er ikkje snakk om etatar som har opptredd fritt, seier professor Mads Andenæs ved Det juridiske fakultetet på Universitetet i Oslo.
Andenæs meiner politikarane har sett bort frå den kunnskapen dei har om EØS-forordninga.
–Stortinget kan ikkje diktere
Hans Petter Graver, jurist og ekspert på forvaltningsrett, peikar likevel på at forvaltninga og tingrettane vanlegvis følgjer Stortingets tolking av ei lov.
EØS-reglane gjer det heile meir komplisert.
– Stortinget kan ikkje diktere korleis EØS-reglane skal vere. Etter norsk lov kan Stortinget seie at ei lov skal gjelde uavhengig av kva som følgjer av EØS-avtalen, men då må dei si det uttrykkeleg, og det har dei ikkje gjort her, seier Graver.