Hopp til innhold

News On Request vant filmpris

News On Request (NOR) AS gikk til topps i verden med en film produsert for StatoilHydro.

News On Request vant prestisjetung filmpris i USA.

Fra prisutdelingen av 'Oljebransjens Oscar'. Fra venstre: Jan Erik Fester, StatoilHydro, Joseph Mullin, juryformann, Trond Eide, produsent i News On Request AS, Trond Eliassen, regissør News On Request AS.

Dette skjedde på en prestisjetung filmfestival i Savannah i USA tirsdag.

En oppdragsfilm for StatoilHydro ble tildelt prisen for beste videoproduksjon – i konkurranse med 25 filmer fra sju land.

Beste videoproduksjon

Den store ballsalen som rommer over 1.000 deltakere på det internasjonale kongressenteret i Savannah var fylt til siste stol. Tv-kameraene sto klare og den høytidelige utdelingen var i gang tirsdag ved lunsjtider lokal tid.

Så ble det bekjentgjort fra juryformann Joseph Mullin i International Oil Spill Conference (IOSC) at prisen for beste videoproduksjon gikk til News On Request AS og StatoilHydro.

Filmen som var nominert til den prestisjetunge filmfestivalen presenterer StatoilHydro sin totale beredskap, både innenfor helse, miljø og sikkerhet. Filmen er på 12 minutter - og er utgitt både på norsk, engelsk og kinesisk.

Se filmen her:

Presentasjon av StatoilHydros beredskapsorganisasjon

Stolte prismottakere

Firmaet "News On Request AS" har kontorer i Bodø, på Rognan i Saltdal og Hommelvik utenfor Trondheim. De jobber på oppdrag for firmaer og organisasjoner, og lager blant annet produksjoner for TV, film og video/DVD.

Trond Eliassen og Trond Eide var begge til stede under den høytidelige seremonien på Amerikas østkyst.

- Dette er en stor anerkjennelse og en unik mulighet for oss for å lykkes videre i et internasjonalt perspektiv. Vi er trygge på at vi leverer kvalitet, og nå har vi et håndfast bevis på at vi er øverste klasse, sier regissør Trond Eliassen og produsent Trond Eide.

God markedsføring

News On Request AS var det eneste produksjonsselskapet som hadde fått nominert to av sine filmer på festivalen. NOR har også produsert en presentasjonsfilm for det globale selskapet Oil Spill Response and East Asia Response Ltd, som også var med i den knivskarpe konkurransen.

- Denne prisen har også stor betydning i den forstand at alle de viktige aktørene på denne arenaen satt i salen og overvar seremonien. For et selskap fra lille Norge er dette en markedsføring uten sidestykke. Vi er også stolte av at vår kunde StatoilHydro også får stor oppmerksomhet internasjonalt, sier de to lykkelige vinnerne.