Forbrukerrådet har tidligere kritisert andre bedrifter som har innført automatiske telefontjenester der du må taste deg videre før du får hjelp. Men nå må Forbrukerrådet selv krype til korset og beklage overfor kundene sine, nemlig deg og meg.
- Ja, dette er litt flaut og vi har hatt mange diskusjoner internt, sier leder for Forbrukerrådet i Nordland, Mange Berntsen.
Havne hvor som helst
Fra å lage liste over verstingene med kompliserte telefonsvarere og lang ventetid har Forbrukerrådet nemlig selv fått 815-nummer hvor du må taste deg videre, og du kan havne hvor som helst i landet.
Forbrukerrådet mente tidligere at slike svarere er for kronglete, man fikk ikke vite hvor lang tid det tok og man kan ikke bruke gamle telefoner med dreieskive.
Egen medisin
Kabel-tv selskapet Telenor Avidi har av Forbrukerrådet blitt kåret til en av verstingene i dårlig telefonservice. Der måtte man vente i sju minutter på svar.
- Men nå får også Forbrukerrådet en smak av virkeligheten og hvor vanskelig det er å yte service til kunder, sier informasjonssjef Ingrid Schiefloe i Telenor Avidi.