– Vi har i natt utvidet med plasser i bredden, slik at vi kan få inn noen hundre til, sier Hvaring.
Da Alexander Rybak stakk av med seieren i Melodi Grand Prix i fjor var det mellom 3-4000 publikum tlistede i Oslo Spektrum, i år blir det rundt 6000 mennesker i salen.
– Det er fremdeles billetter i salg, kan Hvaring fortelle.
- Er blitt ein suksess
Hvaring og programleder Per Sundnes er begge enige om at Melodi Grand Prix har blitt den suksessen de hadde håpet på.
– Dette har vi drømt om siden vi startet jobben med å videreutvikle konseptet i 2005. I 2006 var det mellom 1700-1800 publikum, så dette er en stor utvikling, sier Hvaring.
– Takket være fenomenale artister har vi fått dette til, sier Per Sundnes mens han går rundt i Spektrum og gjør seg klar til den store sendingen.
Store mål
Hvaring og co skal fortsette å utvike konseptet, og de vil jobbe mot å gjøre MGP enda større.
– Vi kommer til å vokse og vi skal utvikle oss videre. Er nok ikke sikkert MGP blir større enn Eurovision, men vi skal ha store mål, ler Hvaring.
– Det kommer an på hvor flinke vi i produksjonen er til å ivareta dette. Vi må ta med oss videre det som fungerer, seier Per Sundnes.
Og legger til at den store pressedekningen av programmet er viktig.
– All presse er god presse. Likegyldighet dreper slike kosepter, og folk er ikkje likegyldige til MGP, avsutter han.
Gleder du deg til den store sendingen? Diskuter!