I dag vakna Lillås opp til omtale av kafeen sin i ei av verdas største kvalitetsaviser. Ved starten av kvart år presenterer the New York Times 52 reisedestinasjonar å besøka i årets 52 veker.
For 2019 anbefaler reisejournalistane i den amerikanske storavisa eit besøk til Vestlandet, meir spesifikt Voss i Hordaland og Loen i Sogn og Fjordane.
Vestlandet er i selskap med blant andre Dakar, Las Vegas, Aalborg og Azorene. Puerto Rico toppar lista, med Vestlandet på 35.-plass. Du kan sjå heile lista her.
– Landlege Vestlandet, som byr på noko av det vakraste landskapet i Skandinavia, vekkar interessa til dei som likar friluftsliv. Spesielt for dei som tek ølet sitt seriøst, skriv New York Times om regionen.
Skryt av norsk øl
For det er først og fremst lokale øltradisjonar som blir trekt fram. Serveringsstadane Tre Brør og Smalahovehuset, begge på Voss, blir trekt fram som stader å besøka for å prøva ut den særnorske kveik-ølen.
Det same blir Cardinal pub og bar i Stavanger.
– Baren serverer den beste kveikølen på Vestlandet, heiter det i reiseanbefalinga.
– Kveik er gamal gjær, men har jo blitt supermoderne, seier Lillås om den amerikanske interessa.
Kveik er ein særnorsk type ølgjær som tradisjonelt har blitt nytta i ølproduksjonen her til lands. Tradisjonane har forsvunne med tida, men på Vestlandet har bruken av den særskilt fruktige kveikgjæren blitt halde i hevd og blitt svært populært dei siste åra.
– Det er kjempegøy og stor stas. Me har mange turistar her allereie som er veldig begeistra for naturen. Så er det også ekstra kjekt å kunna tilby noko meir, spesielt noko så tradisjonsrikt som kveikøl, seier Lillås.
I lag med Carolina Solstad Sandbrook tok ho over drifta av Tre Brør på Vossevangen i fjor, og står også bak Voss bryggeri. Bryggeriet har i mange år nytta kveikgjær og einer – begge tradisjonelle ingredienser i norske gardsbrygg.
- Sjå «Norge Nå»: – Kan norsk kveik-øl bli den neste store eksportvara?
– Norsk øl har godt ry
No haustar norske bryggeri fruktene ved at utlandet opnar augo for norsk handverksbrygg. Gledeleg, meiner direktøren i Bryggeri- og drikkevareforeningen.
– Omtalen er hyggeleg og viser at det arbeidet som har blitt gjort med å løfta fram dei gamle, norske gjærtypane har blitt lagt merke til blant ølnerdar verda over, seier Petter Nome.
Nome har sjølve vore på ølfestival i Praha og fått servert tsjekkisk øl med norsk kveik.
– Det viser at me har rett når me seier at norsk øl har eit godt ry internasjonalt, seier Nome, som synest det er spesielt kjekt at baren Cardinal i Stavanger, so var tidleg ute med å tilby eit breitt utval av øl, blir lagt merke til.
Norsk kornølfestival i Hornindal blir også trekt fram av redaksjonen i ei av verdas største aviser som eit anbefalt mål for ølglade reisande.
Luftige Loen
Gondolbana Sky Lift i Loen er blant få konkrete attraksjonar som blir trekt fram. Den spektakulære klatreløypa «Via Ferrata Loen», som tek deg frå fjorden til toppen Hoven 1011 moh. på fem-seks timar, får også merksemd i storavisa.
Etter opninga i 2017 har reiselivet i indre Nordfjord hatt ei enorm oppsving.
– Klatreruta byr på ei av dei lengste «via ferrata»-hengebruene i Europa, heiter det om den luftige opplevinga.