Rema 1000 trekker fiskereklame etter krass kritikk: – Det ble upresist Etter å ha fått hard medfart fra Forbrukerrådet, trekker Rema 1000 deler av kampanjen hvor de takker kundene for å velge norsk fisk – som viste seg å ikke være helt norsk likevel. Av Markus Thonhaugen
Skam dere, Innovasjon Norge! At statseide Innovasjon Norge finansierer og produserer falske nyheter er ikke til å tro. At de gjør det med stolthet er rett og slett skremmende. Av Kristoffer Egeberg
Klokkeløse Sommarøy lurte «hele» verden Dette er historien om Sommarøy som ville kvitte seg med både armbåndsur og selve tiden. Men hvem var det egentlig som stod bak ideen om at tidssonen kunne fjernes i nord? Av Martin Hall Larsen
Forbrukerrådet klager inn Coca-Cola for markedsføring mot norske barn Coca-Cola Norges YouTube-kanal «CokeTV» blir beskyldt for å drive med markedsføring av usunn mat rettet mot barn og unge. Av Oda Ording og Brage Lie Jor
5: Markedsføring "Øl og Vin blir fin, vin og øl blir krøll..."Har du kontrakt med et stort plateselskap vil de sannsynligvis bestemme mye av hvordan markedsføringen av plata skal være.
5.1: Annonsering Å annonsere i de største dagsavisene er dyrt, og paradoksalt nok er det også der det er lettest å forsvinne i et hav av likelydende annonser.
5.5: Aviser og magasiner Det sies at redaksjonell omtale i en avis er verdt ti ganger så mye som tilsvarende annonseplass.
5.3: Internett Det finnes flere eksempler på band som har blitt oppdaget på et av de mange nettstedene som er viet så vel uutgitt som utgitt musikk.