Onsdag morgon ligg redningsskøyta Halfdan Grieg roleg til kai i Florø. Natta har vore stille, og morgonen på same viset, men slik er det ikkje alltid.
Frå januar til juni i fjor hadde Redningsselskapet 2887 oppdrag over heile landet. I same periode i år er talet kome opp i 3213, over 300 fleire oppdrag med andre ord.
Mykje lystbåttrafikk
På Halfdan Grieg har dei førebels ikkje bite seg særleg merke i auken.
– Vi har ikkje merka det så veldig endå, men fellesferien har nett begynt så vi kjem vel til å merke det i løpet av dei neste vekene, seier skipsførar på redningsskøyta, Per Bergmann.
Og sjølv om natta har vore roleg kan dagen by på mykje.
– Det er jo mykje lystbåttrafikk og då kan ein vente seg både det eine og det andre.
- LES OGSÅ:
For det meste småjobbar
Han trur vêret er årsaka til auken i talet på oppdrag.
– Det er mykje finare vêr i år, og det er mykje meir folk på sjøen. Då blir det automatisk litt fleire ulukker.
(Artikkelen held fram under videoen)
Stort sett er det mykje småjobbar det går i. For medan redningsskøytene på vinteren har større og tyngre oppdrag, ofte med store båtar, er sommaroppdraga i stor grad konsentrert kring lystbåtane.
– No framover vil det bli mykje småjobbar med sleping av lystbåtflåten. I tillegg er det nokre fiskarar som av og til får garn i propellen. Då må vi slepe dei til rolegare farvatn, og dykke ned for å skjere laus propellen, fortel Bergmann.
- LES OGSÅ:
Men også seglarane må ha litt hjelp av og til.
– Det hender seg at dei får motorstopp, og det er vel kanskje ikkje alle som er like flinke til å segle. Då må vi få slept dei til verkstad og få reparert motoren, flirer Bergmann.
– Mange rare oppdrag
Han tykkjer det er moro å jobbe på redningsskøyte på sommaren.
– Det er så mykje rare ting vi kjem bort i. Til dømes at folk ikkje kjem seg heim fordi dei har mista fjernkontrollen til ankervinsjen på sjøen, og slikt, seier han og ler.
- LES OGSÅ:
Men sjølv om han ler no, klarar han å halde maska medan dei er på oppdrag.
– Vi er profesjonelle, så vi ler etterpå, seier ein lattermild skipsførar.
Ifølgje Bergmann er det mange enkle grep ein kan ta sjølv for å sleppe å be redningsskøytene om hjelp. Blant anna nemner han bruk av redningsvest, og sjølvsagt sunn fornuft.
– Du kan gjerne også seie frå kor du reiser, slik at du til dømes kan få kompisar til å kome og hjelpe deg dersom du har motorstopp. Du kan sjekke motoren din før du reiser frå land, og sjå at oljen er rett, og kanskje ha med ei ekstra viftereim og eit dieselfilter. Det er kjekt å ha med seg slik at du kanskje kan hjelpe deg sjølv litt.