Hopp til innhold

Nord-Norge søker postkortmodeller

Landsdelen håper stor kampanje skal gi turistboom. Se video og si din mening.

Video Slik skal Nord-Norge markedsføres

Se TV-reportasje.

Reiselivsselskapet NordNorsk reiseliv AS står bak den første store nordnorske kampanjen som ble lansert samtidig i Bodø, Tromsø og Alta i dag torsdag.

Og det er den upolerte naturen og opplevelser som skal selge Nord-Norge som reisemål i fremtiden.

I London er allerede de første store reklameplakatene på plass på undergrunnsbanen.

Nordnorsk Reiselivs nye logo

Her er den nye logoen.

– Vi skal klare å lokke flere turister til Nord-Norge. Vi vet at flere hundre tusen mennesker vil se reklamekampanjen, og vi håper at mange av dem vil synes at dette ser så spennende ut at de går inn på facebook-siden vår og vil være postkortmodeller og komme til Nord-Norge, sier reiselivssjef Bente Juliussen til NRK.

«It's a different story»

Sammen med postkortmodell-kampanjen, lanseres også Nord-Norges nye slagord: «It's a different story» og en ny logo.

– Folk skal få følelsen av, og også erfare, at det å være i Nord-Norge er noe annet enn å være et annet sted. Det gir grunnlag for andre historier som man kan fortelle. Og vi vet at den historien som ingen har fortalt før, den gjør størst suksess, sier Erik Loe som er rådgiver i reklamefirmaet Dinamo.

Merkevarebygging av Nord-Norge som destinasjon er nå det vesentligste. Men aktørene tror de må smøre seg med tålmodighet før de får merke at turistene strømmer til.

– Det høres veldig bra ut, og jeg har tro på dette. Men jeg tror dette må pågå over noen år før vi får se resultater, sier Tor Kjetil Wisløff i det Alta-baserte reiselivsselskapet Sorrisniva.

Hva synes du om den nye logoen, kampanjen og slagordet? Si din mening under her!