Reklameavisen vil komme som bilag til Dagens Næringsliv, Fædrelandsvennen og Stavanger Aftenblad i løpet av juni, bekrefter samferdselssjef i Vest-Agder, Vidar Ose.
– Hensikten er at vi skal ha fokus på E39 og å få nasjonal oppmerksomhet på den viktige veien fra Kristiansand til Stavanger. I løpet av 10-20 år ser vi for oss at det er firefelt hele veien, sier Ose.
20 siders kampanje
En reklameavis som innstikk for to regionaviser og én riksavis skal få sentrale politikere til å tenke mer enn én gang på å gi penger til E39.
Totalt skal innstikket være på inntil 20 sider, halvparten av sidene skal preges av annonser, som skal betale resten av avisa - selve kampanjen.
Formålet er å overbevise de med makt om å gjøre noe med veistandarden, sier Ose.
– Punkt én er å nå beslutningstakere sentralt, altså stortingsrepresentanter.
– Og hvis du ser på datoen, så er ikke den tilfeldig valgt. Høringsfristen for Nasjonal transportplan er 1. juli, og da passer det veldig godt at denne avisen kommer i mai/juni, sier Ose.